Gå til innhold

Tung\Lett mc-lappen

Ranger emnet


Hallohallo1

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

hadde en drøm en natt om at jeg hadde motorsykkellappen, det var så virkelig at jeg våkna opp og måtte sjekke førerkortet mitt. litt skuff når det gikk opp fr meg:)

 

OT: etter dette fikk jeg så sinnsykt lyst på motorsykkellappen! hva ligger dette ca på i pris? alt fra-til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg tok just MC lappen.

 

eneste jeg slapp unna var traffikalt grunnkurs.

 

alt i alt kom den på 15500 for min del. dette var med ABSOLUTT minimum av timer, (sikkerhets kurs på bane, sikkerhets kurs på vei, langtur, teorikurs (sikkerthets greie) prøve oppkjøring, oppkjøring, avgift for leie av bane for kurs, ny lapp, leie av mc for oppkjøring, leie av tøy, teoriboka)

 

LYKKE TIL!

 

MC er fantastisk

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok just MC lappen.

 

eneste jeg slapp unna var traffikalt grunnkurs.

 

alt i alt kom den på 15500 for min del. dette var med ABSOLUTT minimum av timer, (sikkerhets kurs på bane, sikkerhets kurs på vei, langtur, teorikurs (sikkerthets greie) prøve oppkjøring, oppkjøring, avgift for leie av bane for kurs, ny lapp, leie av mc for oppkjøring, leie av tøy, teoriboka)

 

LYKKE TIL!

 

MC er fantastisk

 

Kjøpe deg sykkel nå da, texas_ranger?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyrer av et lite avsporingsspørsmålet.

 

Er bare oppkjøring evt noen få timer på tung sykkel om man har lappen på lett sykkel?

 

Kommer litt an på når du tok lappen på lett... Dersom det er noen år siden, har det kommet nye obligatoriske ting, blant annet sikkerhetskurs på bane.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke kurs/timer trenger du for å få lett MC lappen? har tatt traffikalt grunnkurs bare:) vet jeg også trenger et slags mc kurs, men etter det? hva trenger jeg da?

 

Foruten trafikalt grunnkurs, som er trinn 1, trenger du å ta tre trinn på MC-opplæringa. Trinn 2 er "Grunnleggende kjøretøy- og kjørekompetanse" (hvordan sykkelen fungerer, kjøregårdstrening osv), trinn 3 er "Trafikal del" (enkel landeveiskjøring, bykjøring osv) og trinn 4 er "Avsluttende opplæring" (sikkerhetskurs på bane, langkjøring aleine på sykkelen osv). Deretter følger teoretisk og praktisk førerprøve.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår