960T6 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Hei, har en skoda pickup (arbeidsbil) med 1.9 diesel. har fått et problem som begynner å bli jævlig kjedelig. motoren starter rett og slett ikke når den er blitt skikkelig varm. dvs den går helt til jeg stopper den selv. det er ikke sjangs til å få fyr på den før motoren er blitt kald igjen. å starte motoren når den er kald er ikke noe problem, så det er vel neppe glødepluggene som er problemet? hørte med et lokalt verksted og de mente det måtte være temp.sensoren som sitter på radiatorslange ut fra motor. bytta den og det hjalp ikke. noen som kan ha en ide om hva som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 hvilken modell er dette? Er det pumpe med stillverk? Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 hvilken modell er dette?Er det pumpe med stillverk? er en 2000 mod reg i 99. hva mener du med stillverk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Er den slapp under kjøring? Dårlig kompresjon? Sjekk om du har tilstrekkelig dieseltrykk! Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 med stillverk mener jeg at gasspådrag osv er elektrisk og ikke mekanisk som på gamle fordelerpumper, er en elektrisk boks oppå pumpa istedenfor vaiere osv. Det vil jeg gå ut ifra det er på en såppas ny bil. Vil nesten tro det er i denne elektronikken feilen ligger.. Ut fra boksen på pumpa går det ledninger(6-7stk om jeg ikke husker feil) til et støpsel som vanligvis sitter lett tiljengelig. Her kan man måle seg frem og feilsøke. Mulig du kommer inn via OBD?(diagnose apparat tilkobling) Har du det på bilen? Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 med stillverk mener jeg at gasspådrag osv er elektrisk og ikke mekanisk som på gamle fordelerpumper, er en elektrisk boks oppå pumpa istedenfor vaiere osv.Det vil jeg gå ut ifra det er på en såppas ny bil. Vil nesten tro det er i denne elektronikken feilen ligger.. Vel, dette er billig bygde biler, så det er ikke noe sikkert. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Vel, dette er billig bygde biler, så det er ikke noe sikkert. hehe, joda kan hende det. men er det ikke VAG motor i disse? edit: tok en rask titt i autodata, og var nok ikke vag motor. Så det var Lucas pumpe på denne, vet ikke helt hvordan det er med stillverk på denne... Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 hehe, joda kan hende det. men er det ikke VAG motor i disse? edit: tok en rask titt i autodata, og var nok ikke vag motor. Så det var Lucas pumpe på denne, vet ikke helt hvordan det er med stillverk på denne... her er det nok gammeldags med vaier ja... motoren er ikke noe slappere enn den pleier å være. disse bilene går jo som en dass fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleness Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hadde ein 96 passat med tilsvarande problem, men den stoppa også av og til, utan forvarsel. På den var det releet til motorstyringa som var defekt. Lyser glødelampa(kontroll-lampa) når du skrur på tenninga når bilen er varm? På passaten lyste ikkje denne når den ikkje ville starte, noko som indikerte null straum... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 den lyser ikke når den er varm, men gjorde vel det før noen ganger når jeg tenker etter...kanskje det som er problemet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleness Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Du skal også høyre releet koble inn akkurat når du skrur på tenninga. Dette skal komme samtidig med at glødelampa slår seg på. Det er uansett ein billig ting å sjekke ut. Trur eg betalte ca 170kr for det. Snakka med ein på jobb i dag som har ein seat cordoba stv. 99mod med 1,6i vw motor, og han virkar til å ha samme problem med sin bil. Så det virkar til at dei hadde ein del dårlege rele på slutten av 90 talet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Du skal også høyre releet koble inn akkurat når du skrur på tenninga. Dette skal komme samtidig med at glødelampa slår seg på. Det er uansett ein billig ting å sjekke ut. Trur eg betalte ca 170kr for det. Snakka med ein på jobb i dag som har ein seat cordoba stv. 99mod med 1,6i vw motor, og han virkar til å ha samme problem med sin bil. Så det virkar til at dei hadde ein del dårlege rele på slutten av 90 talet. ok, flotte greier :) skal sjekke det ut og komme tilbake om jeg får fiksa det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.