Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe anlegg.

Ranger emnet


levii

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en golf, og har begynt å tenke litt på anlegget som selvfølgelig skal få plass i bilen.

 

Har sett litt rundtom på forskjellige anlegg men med tanke på at jeg ikke har noe særlig peiling på anlegg, hva som er bra i forhold til pris osv, så lurer jeg på om noen kunne foreslått et bra anlegg med CD/MP3 (ipod tilkobling helst.) spiller, høytalere i hattehyllen og sub + forsterker i bagasjerommet. Budsjettet for anlegg har jeg lagt til ca 5000,-.

 

Er det noe kraftig anlegg til under 5000,- som er å anbefale vil jeg med glede høre om de også. Er ikke sikker på hvor mye jeg må ut med for et anlegg som gir god lyd.

 

På forhånd takk!

 

-Levi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
En relativt ok spiller koster iallefall 3000.

Og bare i kabler blir det iallefall noen tusen.

 

Så du må nok iallefall strekke deg til 8-10 000 kr.

Med mindre du skal ha noe Biltema "anlegg" da. :P

 

WTF r u talking about!?? En ok spiller koster 3000,-?? sludder og pølsevev! til denne karens bruk trenger han ikke ut med mer enn 1000-1500kr for en bra nok spiller.

Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme det. du får en "relativt" (som du sier) bra spiller til rundt 1500.- Siden allt er relativt er det dog en subjektiv innskytelse.

 

Men husk, en spiller til masse gryn gjør ikke billige og dårlige høytalere bedre. Allt må stå i stil til hverandre. Du er kun så sterkt som det svakeste ledd.

 

Har du 5000 kr. som mertegrense starter du med en spiller til ja si 1500kr har du 3500kr. for det kjøper du deg et komponentsett som du kobler til spillern så lenge. Når du har en 5000 til kjøper du sub og forsterker. også fortsetter du til du har et BRA isteden for å kjøpe masse crap med en gang. Du vil kasnkje ha masse lyd med en gang, men du finner nok fort ut dersom du ikke er tonedøv at du skulle ønske du gikk den andre veien.

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF r u talking about!?? En ok spiller koster 3000,-?? sludder og pølsevev! til denne karens bruk trenger han ikke ut med mer enn 1000-1500kr for en bra nok spiller.

 

 

Spørs jo helt hva han er ute etter og da.

Men, joda. En tilsvaret spiller til denne personen(tanke på budsjettet), kan vel alltid finnes i overkant av 1000 kroner.

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å kjøpe meg en golf, og har begynt å tenke litt på anlegget som selvfølgelig skal få plass i bilen.

 

Har sett litt rundtom på forskjellige anlegg men med tanke på at jeg ikke har noe særlig peiling på anlegg, hva som er bra i forhold til pris osv, så lurer jeg på om noen kunne foreslått et bra anlegg med CD/MP3 (ipod tilkobling helst.) spiller, høytalere i hattehyllen og sub + forsterker i bagasjerommet. Budsjettet for anlegg har jeg lagt til ca 5000,-.

 

Er det noe kraftig anlegg til under 5000,- som er å anbefale vil jeg med glede høre om de også. Er ikke sikker på hvor mye jeg må ut med for et anlegg som gir god lyd.

 

På forhånd takk!

 

-Levi

 

5000,- kan nok gi ett greit første gangs anlegg.

 

Er faktisk en del å velge mellom. Så jeg setter opp en mulighet.

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

PI1055 Pioneer DEH-P40MP NOK 1 398.00 NOK 1 398.00

PE8110 Peerless Resolution 10" bass, 4ohm, pris pr. stk NOK 998.00 NOK 998.00

BF0804 dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker NOK 1 998.00 NOK 1 998.00

DY9069 dynaBel 6x9" coax, pris pr. par NOK 498.00 NOK 498.00

 

Totalt NOK 4 892.00

 

 

Kabler kan kjøpes på Clasohlson eller Biltema, ca 400,-

 

Kasse snekrer du lett, eller kjøp hos Eltek. (400,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår