Gå til innhold

Ny bil, Golf GLI cab

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

Kom akkurat igjen med "nye" bilen, en 84 mod Golf GLI cab, kjørt 140.000. Bilen har hatt 3 eiere og er kjøpt ny i Norge. I 2000 ble den hellakert pluss kallesjen ble byttet, og det ser ut som om at bilen har blitt tatt VELDIG godt vare på, lakkern er tilnærmet strøken og interiøret er også meget pent. Er det noen som kjenner til bilen fra før og evt hvet hvem som har pusset den opp? Hadde vært litt kjekt med info om bilen og hva som er gjort... f.eks. hva senkesett som står på den med tanke på bl.a. EU kontroll.

 

Desverre er sideputene i førersetet godt brukt så en kjenner veldig godt stålet inni. Noen som har prøvd å få "stoppet om" disse putene?? Har mest å få fikset de org, alternativet er å få tak noen andre stoler (helst svart skinn) forran fra f.eks. Corrado, Golf 3, Audi S, Sierra Cosworth. Hvor mye arbeid er det å bygge om understell på stolene? Er det noen stoler utenom Golf 1 som passer direkte på uten ombygging? Tar gjerne imot tips om stoler til salgs.

 

Synes også den går for dårlig til å ha en GTI motor, drar greit nok på lavt turtall, men det er for lite effekt på høyt turtall. Tips hva som kan gjøre dette?

 

Har mange planer, kun økonomien som setter begrensninger.... Planene inkluderer turbomatet G60 motor og tilhørende bremser, gewinde og andre sommerhjul. Av mindre kostbare ting lurer jeg også på om grill med emblem og ingen grillist kler den bedre... og kanskje krommede speil fra de første 1erene? Blir kanskje litt kræsj siden bilen har "90 fangere", eller?? Nye baklys er kanskje også noe å tenke på...

 

Så dersom noen har forslag til hjul eller andre modifkasjoner så er det bare å fyre løs (gjerne Photoshop)... eller enda bedre, dersom du har noe til salgs som er av interesse, send meg PM!

 

Her er noen bilder:

 

forran.jpg

bakfra.jpg

interior.jpg

interior2.jpg

dorside.jpg

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by pumpedyse

hvor mye betalte du for bilen ??

 

Er ikke det en foretninghemmelighet da :D Betalte forsåvidt nok for den til å være en gammel Golf, men hadde bestemt meg for å heller betale litt ekstra for en tilnærmet strøken bil med relativt lav km framfor en som var i dårligere stand.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

jeg kjøpte en 89 mob cab til kjerringa i våres. betalte 28000 kroner for den

hadde den på eu nå eneste feilen var parklyset.

lurte på hva de ligger på sånn ca.

 

Jeg vurderte en annen 91 modell, nylig EU godkjent, den hadde jeg fått for ett sted mellom 20-25.000, jeg betalte endel mer for min. De varierer så sinnsykt i pris, min er tilnærmet ripefri i lakken, rustfri, strøkent interiør, ny kallejse i 2000 +++

 

Det er som regel sånn at en får det en betaler for. Kunne som sagt uten problem fått en mye billigere og nyere cab, men tviler på at jeg finner en som er bedre utgangspunkt for meg.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Synes også den går for dårlig til å ha en GTI motor, drar greit nok på lavt turtall, men det er for lite effekt på høyt turtall. Tips hva som kan gjøre dette?

 

Tja.. trim :) ny kam.. ut med innsprut og inn med gassere :)

 

en GTI 8v går skamdårlig.. så det er nok ikke noe galt med den..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Har egentlig vært fast bestemt fra dag 1 om å "bygge om" til ol'school, fangere, grill, speil, felger osv... men har de siste dagene såvidt begynt å vurdere å beholde bilen som den er idag, bare mye lavere selvsagt og med andre felger, har bl.a. lurt litt på 16" BBS RX. Synspunkter på dette?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få bilen lav nok med HR gewinde som jeg har liggende... men det å velge riktig felg er ikke så enkelt som en skulle tro, har ombestemt meg en million ganger sålangt. Var fast bestemt på at BBS RS var tingen så jeg kjøpte dette... men solgte de før jeg noen gang fikk sett dem :rolleyes: Porsche 928 hjul er også noe jeg har hatt lyst på hele tiden, men er usikker hvor unikt dette blir til sommeren. Men pr idag er dette det jeg tror jeg ender opp med bare jeg kommer over noen i bra stand til fornuftig pris.

 

Går jeg ned til 13" er det mye gøy en kan montere på, men er redd bilen blir litt for upraktisk helt nedskrudd og med 13" hjul. Samboeren kommer til å kjøre bilen avogtil også og er redd det fort kan gå galt da:D

 

Så det er litt pga praktiske årsaker også jeg har vurdert å kjøre med bilen som nå og få på f.eks. BBS RX som jeg mener er veldig stilfulle felger som passer godt på, men kanskje litt for kjedelige...

 

Forslag til andre felger/modifikasjoner mottas med stor takk, gjerne også felger som er til salgs til overkommelig pris!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk meg igår nye stoler til bilen... strøkne Recaro LS :) Håper å få tak i Recaro (eller tilsvarende) understell, viss ikke får jeg sveise om org.understellet eller noe

 

recaro.jpg

 

Nye felger får jeg etter all sannsynlighet på onsdag, og går alt etter planen forsvinner fangerne neste uke :D

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår