Gå til innhold

Sladde med sierra


SBaL

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

. 360 er en bil med kort hjulavstand,dvs mindre kontrollerbart.Og en bmw 316 holder ikke i di lang løp,dårlige motorer osv,men mye bedre en 240

 

 

Hæææ, kort hjulavstand på 360? Det er omtrent like lang bil som bmw e30, det at du snurrer må være fordi du ikke kan kjøre bil!:angelsmili:

 

Sierra er en helt grei slæddebil, det er også alle de andre som er nevnt her.

Men jeg holder en knapp på 360, da den er lett, bra vektfordeling, grei motor, greit understell som ikke for mykt og nok utslag, og den er jævlig driftsikker.. Hilsen Patriot;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ, kort hjulavstand på 360? Det er omtrent like lang bil som bmw e30, det at du snurrer må være fordi du ikke kan kjøre bil!:angelsmili:

 

Sierra er en helt grei slæddebil, det er også alle de andre som er nevnt her.

Men jeg holder en knapp på 360, da den er lett, bra vektfordeling, grei motor, greit understell som ikke for mykt og nok utslag, og den er jævlig driftsikker.. Hilsen Patriot;)

 

Omtrent sier du selv, sier ikke at 360 e rævva.

Men samenlignet med sierra, kan den ikke måle seg.

 

Og 240 ,da melder jeg pass ,dersom noen mener den er bedre enn 360 og sierra.

 

Og har ha endeligt kjørt en del bil, vi oppe her ddrev å tok 360 snurringer i 100km/t på tørr asfalt .

Noe som NÅ ser ut til å ta litt av på gatebil.

 

Har eid over 100 biler, og den beste av di alle til å kontrollere/leke med

er fatiskt en BMW 2002, bare synd at motorene ikke holdt i den tid som i dag.Måtte bytte motor ja, og det ble en F...

men dette er på begynnelsen av 90 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw tåler ikke like mye som en ford nei, den tåler mer ;)

 

Enn å stå å si slik da hehe, alle som har pittelitt pei på bil ,vet da at ford ohc er sterkere og tåler mer juling en en bmw motor .

 

Vi hadde det fatiskt kjempemoro på forsch i går ,da vi las innleggene her heheheheheheh

 

Har jeg aldri opplevd. Har hatt flere ford, bmw og volvo. Jeg er somregel på feks rudskogen 40-50 ganger i året, bruker meste av helgene mine der, og er ikke noe tvil om at det somregel er ford motorene som gir seg først.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjører du 40-50 ganger i året?

Eller bare er der?

 

Det er jo minumum 2-3 ganger i uka HELE sesongen det.

Når jeg kjører så mye jeg kan, rekker jeg kanskje 10 ganger på Rudskogen. Og det er ikke lett å få til det heller synes jeg.

 

Kjørte ofte der før, men ikke så mye nå. Er mest å hjelper venner og slik. Mener jeg telte til 42 ganger i fjor, noen ganger 4-5 ganger i uka :) Er endel treff osv som ikke står på kalendre og slik. For å ikke snakke om dager der det er trening der osv. Bor ikke så langt unna se, også jobber jeg i rakkestad, Så det tar meg 3 min å kjøre opp dit ifra jobben å se om det er noe der :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har jeg aldri opplevd. Har hatt flere ford, bmw og volvo. Jeg er somregel på feks rudskogen 40-50 ganger i året, bruker meste av helgene mine der, og er ikke noe tvil om at det somregel er ford motorene som gir seg først.

 

Det er sikkert derfor ford er det merke som har størst bakrund i rally osv da.

 

Pga dårlige motorer hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette va jo skikkelig gøy og lese. kult med skikkelig saklige diskusjoner rundt en stakkar som kun spurte etter råd om en lekebil! folk liker tydeligvis forskjellige ting, og det er greit. men vil bare si det at hvis jeg skulle ut og "lekt" meg og valget stod mellom BMW, Volvo og Sierra. hadde ikke valget vært vanskelig.

1. Ford har vel verdens beste originale seter(ikke sport)

2.Starter og går uansett(som regel)

3. Ser ikke ut som en Volvo

4. Passe stor og trygg (motsetning til bølgeblikk E30)

5. Koster 1/3 av de andre og huggerne gir nesten bort deler

 

Nå hører det til historien at jeg har prøvd alle, men foretrekker forhjulsdrift. Da kommer jeg meg iallefall opp bakken. Sleng en i revers hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sikkert derfor ford er det merke som har størst bakrund i rally osv da.

 

Pga dårlige motorer hehe.

 

Helt sikkert, for dem er jo helt orginale motorer somregel også :) For å ikke snakke om at det ikke har være brukt så mye bmw i rally, iallefall de siste åra.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har en Sierra 2.0l IS OHC 86-mod, rævkjørt har den blitt så lenge jeg å forje eier hadde den.. Starter å går som ei klokke, bruker olje.. Men tetningene er ikke største problemet sammenlignet til BMW-toppen.. Ligger bredt iallefall.. Det er ikke uten grunn att jeg (stolt) er eiger av 3 Sierra'er. En IS, CLX å en Sapphire Coupe.. Den gøyeste er IS'n uten tvil.. Sund var det da kontraen reiv den i fra meg å sendte bilen inn i en lyktestolpe, ødela hjulopphenget bak.. Når jeg leser om denne heftige krangelen må jeg bare le..

 

Big Money Wasted hører du kommer, "tikk tikk tikk tikk tikk tikk!!" På tide med en overhaling på toppen? Vel ja ligger den sikkert bredt, men så koster den deretter.. Like bak kommer svenske-traktoren.. Liker mer 240'n da den er billig men ikke det minste like gøyal som Sierra, det er smak og behag..

 

Ja jeg har førerkortet og ja har prøvd bilene :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er klar over at dere krangler om hvem som er dårligst til å kjøre her vel?.. en bil som er lett å kjøre = dårlig fører.. :P

 

men for å gå tilbake til det trådstartet spør om.. har ikke kjørt 240 selv men har sladdet mye sammen med 240'er å kjører sierra selv.. det virker som om sierran er lettere å få ut i sladd men man må jobbe litt mere for å holde den brett, mens 240'n er omvendt.. sierran har litt lett for å snurre siden den er så lett å legge ut, men du lærer deg for hvor grensene går så det er ikkeno problem.. har kjørt sierran min siden i sommer å har ingen problemer med å følge samme spor som 240'er gjør :driving dette med hva som er best kommer du nok alderig til å få noe vettu svar på (iallefall ikke her) det er nok noe du må finne ut av selv..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår