VOLVO 1983 Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Hei! Lurer på Hvilken Turbo som er fin til den hk effekten? Liker ikke Ketchup effekt! Har sett litt på GT2876R og GT3071R, begge Garret... Holder de Mål? God Turbo'er? I Tilfelle man handler, 3" eller 4" innløp? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIC`_ Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 bruk søkefunksjonen..ligger flere tråder om akkurat dette..16,18 og 19T vil vell funke bra mn de holder vell opp till 300 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet September 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Vil helst ha noe som jeg kan bruke litt "Videre"/ Lengere enn 280 - 300 hk... Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Hvis du er ute etter kjørbarhet så er vel en 19T greit i første omgang. En Gt3071r, som er en kulelagerturbo krever litt mere stell, må kjøres ordenlig godt varm og kjøles godt ned ved bruk, ellers blir den ikke gammal. b230ft har sånn på sin FT motor, snakka med han og den kom rundt 3000rpm for fulle mugger. Garett turboer har litt mere ketchup enn mitsu, jeg syns det er morro jeg da men... 19T kommer betydelig kjappere, men henger ikke med så lenge da. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Hvis man ikke liker ketchupeffekt så burde vel en 19t holde til 350hk. Hvis jeg ikke husker feil! Siden en gt3071r har kapasitet gi litt mer enn 350hk så blir vel den unødvendig sein/dyr for en motor på f.eks 350hk For å ha en turbo lenge og bygge på etterhvert bruker ikke funke hvis man har tenkt å kjøre en stund med motor versjon 1. ting har en tendens til gå i stykker. bedre å ha en kjørbar motor med respons fra begynnelsen av og heller bytte ut/bygge nytt senere.. men det er nå bare min oppfatning sef. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 19T kommer betydelig kjappere, men henger ikke med så lenge da. Man skal ha respekt for den utrolige kapasiteten til 19T, det er bremset nesten 400 hk med denne turboen, problemet er mottrykket og temperaturen som byges opp (og at det er noe tilpasning mot en rødblokk) Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Ja vet at 19T er en ulv i fåreklær... Men den har ikke samma kurva som 13C, dalte jo rett ned når motoren varva 4000rpm..heh Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Når en 16t holder til nærmere 300hk på hjula så burde vel en 19t greie 350-400hk når det er flere som har bremset dette.. Får jo 330 chip fra flere leverandører til 850r og der er det vel en 16t som sitter.. På hvilket trykk dalte den ved 4000rpm. er vel som regel der kurva hvirkelig begynner å stige normalt sett.. At det blit mottrykk og høye temp. er vel normalt ved trimming.. men ikke bra med for mye av noen av delene. og det fins jo en øvre grense for hvor mye man bør kjøre med sef. Men for å få ned de drastisk så må man kjøre med større eksoshus og tregere respons. så det er vel en balansegang og at det er + og - med alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 På en 13C går kurva nedover... Merker godt at den slutter å dra noe særlig på rundt 5000rpm, jeg gjorde i allefall det men det var med en noe sliten en da. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Hvordan er det med en 18t da? Er det et must å ha det vinklede eksoshuset for maksimal ytelse? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Svenskene mener jo at det flower bedre så... Sikkert en grunn til at døm elsker det derre 7er huset eller hva det het. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Uff, har ikke så lyst å sveise om downpipen.. Men blir kanskje nødt til det. Noen som har brakett for å flytte wg-aktuatoren til mitsu 18t? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.