Gå til innhold

Hvorfor bilen/merket du har?

Ranger emnet


heavybrg

Anbefalte innlegg

kjører volvo s40, siden den er billig som fy å kjøpe, og går på godt under litern hvis man vil. er mye fine deler å få også, og så syns jeg den er ganske pen!

 

Før det hadde jeg en saab 900gl, 5dr 1984 mod. begynnte med den kjipe 2l med gasser som stod i. fikk tak på en 16v turbo som jeg satte i og tilslutt laddet 2,2 bar på :)

 

har elsket de motorene siden da, og selv om bilen ser mer hjemme ut til sjøss, er det noe spesielt med 3dr sedanene som tiltaler meg.. mulig jeg er i ferd med å bli gal.. hvem vet! :p

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er også blitt helfrelst BMW mann. Hovedsaklig E30 det går i.

 

Hvorfor BMW?

Ganske enkelt fordi jeg ikke mener det finnes noe penere bil en enn rett rigga E30 M3! Så enkelt er det.

 

Jeg handlet meg en E30 fordi jeg bare SKULLE ha E30. Når jeg i tilegg hadde tilbud på en E36 320i til samme prisen så valgte jeg konsekvent E30n. Fikk noen kommentarer fra kompiser og fedre da for å si det sånn. De mente det var økonomisk idioti.. Og det fikk de forsovidt rett i.. :jackinbox: Reg reima røyk på motoren, og jeg har så og si rørt hver eneste skrue på bilen minst 1 gang.. (...)

 

Imidlertidig har E30n gitt meg en utrolig lærekurve (i ly av den stadig stigende problemer) med påfølgende erfaring. Skal si det var utfordring og 3 dager tidligere ha byttet bremser rundbaut (som den første skikkelige jobben jeg hadde gjort på en bil) til neste uke å måtte demontere innsug, radiator, elnett, topp, eksos, mellomaskel og girkasse (jeg viste ikke hvordan en girkasse så ut!) med påfølgende overhaling av topp og sammenmontering. Tror jeg aldri noensinne har gjort så mye på så liten tid noengang. 4 dager, så var alt i sammen igjen, da inkl bestilling av deler. Etter den dagen har jeg aldri sett på et bilrelatert problem som umulig. ALT GÅR! Og det er litt av det som har drevet min sterke bilinteresse (og da hovedsaklig BMW) til å begi meg utpå ombyggingsprosjekt som munnet ut i custom løsninger. Deler er noe som helt klart må sankes i hopetall til et slik prosjekt og da man enda deler hus med gamlingene så er det normalt å få en ukentlig kjeftskur på hvor mye "gamle og ubrukelige deler du har liggende å slenge". I mine øyne er de verdifulle biter av et puslespill som ikke for enhver anledning må selges. Dette er noe jeg også sier hver gang, håper jeg bare blir ferdig med skolen tidsnok til å få den i havn for å bevise at jeg hadde rett.

 

BMW interessen har heller ikke blitt noe mindre av at man har fått seg noen herlige turer i diverse ///M relatert redskap. Jo mer jeg forsker på BMW jo mer overbevist blir jeg om "Ja, dette er veien å gå".

 

Turbobasillen har tatt et hard grep i meg, og den har nok ingen planer om å slippe med det første.

 

Hvem ønsker seg vel ikke 700hk og sorte spor helt opp til 200km/t? :race

 

..Må isåfall være fattern :wonder:

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører (snart) Nissan.

Mye av grunnen er at jeg simpelten elsker japanske biler. Spesielt fra 90-tallet. Bilene er gjennomført og har stiler og former du ikke finner på biler fra andre "epoker". Er også fan av "liten" motor og "mye" effekt. Har alltid hatt sansen for honda og nissan. Spesielt Honda, og spesielt etter jeg fant ut hvor pen disse bilene blir "jdm", altså clean med mye motor.

Nissan har også de "beste" billigsportsbilene fra den epoken, og grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne bilen er turbo. RWD er jeg ikke så stor fan av. kunne heller tenkt meg turbo og FWD eller 4WD. Men skal vel ikke klage!

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vosket opp med Mercedes og BMW tredd nedover ørene, jeg har alltid likt ford helt siden jeg kunne krabbe, pga sierra rs 500 cosworth, det er helt ekstremt hvordan den bilen eier! Jeg har aldri rørt ei skrue på fordene mine, og dem som kjenner meg og veit åssen jeg kjører, så må dem bare bite i grasset og innrømme at dette er sinnsykt kvalitet...En taunus jeg har går sitt 5 år på jorde bil(jordebil nr1!) jeg har også mange bekjente og prata med mange som bruker dem på/utenfor jorde.. de setter også ford som nr1 samt at Volvo også er holdbare.. det er de bilene uten tvil som tåler mest på jordet, det har vi erfaringer med.. blant faktisk over 100 jordebiler. Men jeg har nå Volvo 360, Ford Taunus, noen BMWr og Mercedeser.. Jeg setter fortsatt FORD som bilen som tåler mest juling, men på vegen har jeg Mercedes 190e og en BMW 745i, pga at min far ikke ville hente andre biler( kun mercedes og BMW der i garden ja) Men er også fornøyd med disse bilene så lenge, Volvo funker også bra på jorde selv om de jeg har hatt ikke har vært helt på høyde med FORD.. skal nok ha igjen en ford på veien.

 

Jeg er kravstor på bil..jeg har råd til dyrere biler men ser ikke grunnen å betale mer for nyere biler når de har mye dårligere kvalitet enn de jeg nevner:

 

så jeg valgte Mercedes 190e 2,3 pga at den hadde bra nok motor, så bra ut+ at den ikke er SÅ dyr i drift+ selvfølgelig kvalitet.. meget fornøyd enn så lenge.

 

BMW har jeg hatt flere av(nå 745i) men ikke hatt noe direkte skavanker bortsett fra litt tikking som hører til+ sprek motor+ luksuscruiser fra 80-tallet og bakhjulstrekk+komfort gjør dette til en bra bil.

 

Har en Volvo 360 på jorde, men de b20ene jeg har hatt lider av dårlig bensinpumpe og oljelekasjer her og der...

 

men for å oppsummerer liker jeg alle bilene...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroën C5 her.

 

Jeg er heller ikke noe merketrofast lenger. Var veldig "japsete" før, men etter at det er blitt mer og mer samarbeid i bransjen, ser jeg ikke poenget med å låse meg til et bestemt land / merke lenger. Vi prøvde de aller fleste stasjonsvogner og fleksibiler som var i markedet, men det ble ganske fort klart at vi kom til å ende opp med en fransk bil. Ingen av konkurrentene kunne stille opp mot utstyrsnivået ift. prisen og komforten som disse bilene hadde. Og med den "fantastiske" norske veistandarden, fant vi ut at tyske biler med knallharde seter og ditto fjæringer ikke var veien å gå, i alle fall ikke når prisene som var oppgitt var for biler nesten fullstendig ribbet for utstyr i tillegg. Japsene var mer komfortable og "riktig" priset, men manglet en del på utstyrsfronten de også. Svenskene følte vi priset bilene sine som om de skulle vært laget av gull, til tross for at det bare var snakk om helt vanlige stasjonsvogner, og de var heller ikke helt på høyden med komforten.

 

Så når vi da prøvekjørte en "ekte" Citroën med hydraulikkfjæring, var vi vel halvveis solgt. Når vi i tillegg sammenliknet utstyr, pris, vedlikeholds- og driftskostnader falt altså valget på C5 (1,6 HDi). Og det er den DESIDERT beste bilen jeg noensinne har kjørt (Drømmer om en C6-tur en vakker dag ;) )! Og jeg har kjørt maaaange forskjellige biler i de fleste prisklasser og motorstørrelser! Den har nå rullet 25.000 problemfrie km, og vi gleder oss til hver eneste langtur! :)

 

Merci, Citroën-ingeniører! :)

 

Men det vil ikke si at vi ikke prøver massevis av forskjellige merker neste gang også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bare Japanske biler nå, men interressen for bil begynte med Opel.. selv om min første bil var en Lada :)

 

Har eid biler fra USA, Frankrike, Tyskland, Sverige, Russland og Japan.

Alle bilene har jo hatt sine positive og negative sider, men de bilene jeg har fått misbrukt mest uten at ting har gitt opp er uten tvil de Japanske!

 

Som morrobil nå til dags har jeg en Nissan Sil80 (Altså stort sett en s13 200sx), en bil som tåler mye missbruk så lenge de vedlikeholdes!

 

 

 

Men jeg har enda våte drømmer om min gamle B Ascona :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste grunne til at jeg har den bilen jeg har nå er siden jeg FIKK den. etter at bestefar mista lappen for en 5 år tid siden overtok tante bilen. da jeg hadde fått lappen og ho hadde kjørt bilen nesten i filler (den var STRØKEN da ho fikk den) så overtok jeg det som var igjenn av den.

 

hadde det vært opp til meg hadde jeg nok helelr gått i retning av en BMW 525 diesel maskin av typen stasjonsvogn. (fornuften selv)

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører BMW.

Interessen for BMW startet når jeg satt på for første gang i en e34 525i. Lyden gav meg frysninger nedover ryggen, og det var en veldig moderne bil i forhold til alderen.

 

Fikk kjøre både e46 og e90 på kjøreskolen, og det var da jeg fant ut hvor gøy det var å kjøre BMW.

 

Etter hvert fikk jeg øynene opp for E30. Liten lett bil med en "kraftig" rekkesekser kombinert med bakhjulstrekk. Det var vanskelig å ikke bli forelska.

 

Siden det har jeg forsåvidt blitt en BMWmann, men jeg ønsker alle merker velkommen så lenge de kan stille med motor, bakhjulstrekk, design som jeg liker og såklart kjøreglede.

 

Det jeg liker best med BMW er den sportslige innstillingen deres. Sjåføren er i sentrum, og dem har fokus på kjøreegenskaper.

Slagordet deres er Freude am Fahren, som betyr Joy in driving.

 

De holder seg til 50/50 vektfordeling og bakhjulstrekk.

Som de sier i reklamen for e38 7-serie: "We added luxury after luxury and we still couldn't make it boring."

 

Her var det enkelt å svare, er bare å quote innlegget ditt :)

 

Går på bmw og merce her, helst bmw... Pene, solide biler som er bra å kjøre...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører kun VW og Audi.

 

Vokste opp med Riskokere. Fikk en -74 Datsun 120Y hos far min da jeg var 9år, den sørget for at jordene var fulle av hjulspor. Da jeg var 16 kjøpte jeg min første bil, en svart VW golf S 1979 mod(jeg hørte ikke på faren min som sa"kjøp Mazda"). Den ble etterhvert bygget om til 1,6 GTI. Kjøpte etterpå en -89 Daihatsu Applause 1,6 xi(Fikk den veldig billig). Etter ett år med Ris-bil hadde jeg fått nok angry2 (dyre deler, spinkelt karrosseri og "papirhestekrefter"), så jeg kjøpte meg Golf igjen, en -81 Golf GTI. Etterpå har jeg hatt -83 Golf GTI, -82 Golf GTI, -79 Golf C , -86 Golf C Diesel, -81 Jetta 1,1, -80 passat CL diesel, -94 Audi 80 1,9 TDI Avant, -91 Passat 2,0 16V stv., -83 Golf C(er blitt prosjektbil nå), Audi A6 2,5TDI Avant. Nå har jeg en Audi 80 quattro 90 mod, også har dama en 89 mod Audi coupe. I tillegg har jeg en Golf 1 prosjekt bil, -87 Passat(til salgs) og en Golf 1 delebil.

 

Liker VW pga at de har god kvalitet til en rimelig penge, gode kjøreegenskaper,morsom å kjøre (spesiellt Golf 1 GTI), enkle å skru på og billige deler. Dama overtalte meg (heldigvis) for 5 ås siden til å kjøpe Audi, så jeg fikk erfare at Audi=kvalitet. Digger lyden av Audi's rekke femmer:D . Så nå har det også begynnt å bli noen Audier på listen.

 

Hater Japsebiler, Am-cars, BMW og Ford. De andre merkene liker jeg ikke.:eek:

 

Kan vel si at jeg er litt merke-freak.;)

Einser Golf :hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg audi, det kom vel egentlig som en tilfeldighet. kom over den på autodb og tenkte at, hvorfor ikke prøve noe nytt? vel en skuffelse var det, hatt bilen siden juni og har spandert snart 40 laken på den.

 

Egentlig er jeg BMW mann av hjerte, startet for alvor når jeg satt på med en bekjent i en E30 325i mtech. lyden, lukten av svidd gummi og det generelt fine utseende gjorde så jeg fikk frysninger gjennom hele kroppen. startet senere med en E30 selv, hva kan man si? min første kjærlighet. solgte denne etthvert ( angrer enda )

 

Fikk da en avdanka Opel vectra av min far, mer kjedlig bil skal du leite lenge etter. Solgte denne i februar.

 

Da kom det nok engang en BMW. Denne gang en E34 525i 24V, for en bil. etter å ha kostet på denne et par tusen pga el feil, ble dette nok en forelskelse. planen var å pusse denne helt opp, det gikk regelrett i dass. grunent ny jobb måtte jeg ha en varebil, solgte derfor bmw'en, og kjøpte audi'en. ( BIG MISTAKE )

 

nå skal jeg kvitte meg med audi'en å kjøpe meg BMW igjen. uten tvil.

 

Ingenting er som en BMW i full sladd ;)

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår