Gå til innhold

18 åring vant over politiet ang. bruk av tåkelys

Ranger emnet


Mr.Mondeo

Anbefalte innlegg

På bilen min for jeg kun aktivert grøftelys sammen med tåkelys, eller grøftelys, tåkelys og fult lys.

 

Så jeg kjører da altså lovlig så sant det er tåkete om jeg bruker grøftelys. Så kan det vel diskuteres hvor tåkete det skal være før det er greit å bruke grøftelys.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og igjen.. hvor står det noe om "mørkets frambrudd"?

 

Det står vel bare at man skal ha tilstrekkelig sikt. Er det mørkt ute, men tente gatelys, kan man vel fortsatt ha tilstrekkelig sikt med parklys og grøftelys...

 

 

 

Mener det var en rettsak om det her.. Hvor de slo fast at det er greit på dagtid, men etter det har blitt så mørkt at gatelysene tennes så skal man bruke kjørelys....

Forøvrig så bryr jeg meg ikke sålenge folk ikke kjører med tåkelys og kjørelys/nærlys samtidig...:ratatatat :ratatatat :ratatatat :ratatatat

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg kjører på landevei så ser jeg faktisk bedre med kjørelys og tåke enn bare kjørelys.

 

park og tåke er lov !!!

 

Godt mulig at du ser bedre med kjørelys og tåkelys..

Men det skal sies at sikten blir kortere..

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, missforstå meg rett.

"kjører med tåkelys og kjørelys/nærlys"

Mente med det at folk som kjører med tåkelys i kombinasjon med Kjørelys/Nærlys <--- Som er det samme.. Men smak og behag hva folk sier, så derfor skrev jeg begge deler..

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår