Gå til innhold

Autoglym og roterende maskin

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

Hei

Prøvde å polere Celicaen min her om dagen, begynte med AG paint renovator som jeg bare brukte på panser da det var værst for så å gå over til AG super reshine polish, og polerte med AG Ultra Deep Shine for hand. Til slutt påførte jeg Autoglym Aqua Wax etter så mange timer jobb som dette tok ble jeg ikke akkurat fornøyd med resultatet, det ble litt bedre men ikke akkurat noe wow effekt:(

men har hørt at slike produkter man får kjøpt over disk ikke funker bra på roterende polermaskin og inneholder nesten ikke slipende midler stemmer d?

 

Jeg brukte en Best tools roternede polermaskin og brukte autoglym pads, M160 til paint renovator og S160 til polish.

 

Har sett en del tråder av folk her i forumet som har fått sinnsykt gode resultater på sorte biler, ingen swirls og små riper. jeg ble ikke fornøyd i det hele tatt jeg etter 6 timer i garagen=(

 

Blir nok Meguiars mirror glaze på meg neste gang jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym sine forbruker produkter inneholder ikke noe slipemidler i det hele tatt vil jeg mene, derfor skal ikke disse (og andre hånd produkter) legges på bilen med roterende maskin.

 

Disse produktene fra Autoglym skal enten påføres for hånd eller med en Dual Action maskin som simulerer hådbevegelsen din og genererer ikke på langt nær så mye varme

 

Fordi:

 

<trekker pusten>

 

Roternede maskin skaper varme som skal bla bryte ned produkter som er MENT for roterende maskiner, de som ikke er ment for roterende maskiner har bla ikke de oljer og midler i seg som tåler denne varmen, du kjører fort tørt/tyggis og du får hologrammer (sjekk i sola) og kjørespor etter maskinen/pads. OM du ABSOULUT må benytte en roterende maskin mht hånd produkter, skal det benyttes en BLØT (s160) pad på LAV hastighet, slik at du ikke genererer mer varme en du ville klart med håndmakt, men som sagt er dette ikke ment for hverandre om du da ikke har gjort dette masse før (feks megs fan el Cossy) men tipper de også holder disse adskilt..

 

En annen ting er også at pad og polish/Compound skal være "avste mt" dvs at du ikke benytter en hard pad på lett renser/korrigering polisher ol, da klarer ikke polishen å korrigere merkene som paden lager, og du er da like langt.

 

For å være litt slem, kunne du droppet de 6 timene, og bare lagt på Aquawaxen, så hadde du vært mer fornøyd...

 

Man lærer så lenge man lever, og med Meguiars MG 80 el 83 el 82 og gul pute fra Megs så er du nok back in black....

 

Så håper du får orden på dette etterhvert Dennis, lider med deg, ikke noe er som å legge masse jobb og ha høye forventninger i noe, for deretter å bli skuffet.....har vært der selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra svar truhaa. Har insett at de 6 timene var bortkastet, og hadde blitt bedre med en dusj Autoglym aqua wax og 5 min tørking med en microfiber klut. Har fått litt hologrammer på bilen nå ja:( men ikke sånn kjempe ille. var sikker på at jeg hadde lest en plass at Autoglym funket greit til maskin men det var sikkert DA maskin de mente.

Har så lyst til å få bilen min bra i lakken, det har nok ikke blitt gjort mye pleie med lakken siden bilen var ny så er masse swirls og en del forurensning. elsker svart bil uten swirls og dyp glans, det er så fint:D

 

Skal prøve å skrape sammen penger slik at jeg får bestilt div ting fra Autogeek og får gjort klar lakken før vinteren kommer.

De Autoglym polerings padene er dem ok? eller vil du anbefale å heller bruke meguiars sine pads?

har en hel bag med Autoglym produkter, men det meste får jeg ikke brukt til noe da det blir for svakt til å få igjen glansen på bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym har det med å kake seg veldig, på kort tid. Selv med DA blir paden seende ut som en udelikat bursdagskake...

 

Fikk ikke noe problemer med at det kaka seg på paden,men satt litt "Autoglym kake" igjen på lakken noen plasser.

fikk det bort med microfiber klut da.

 

microfiber klutene til Autoglym er foresten en vits, er dårligere enn en 2 pack med kluter jeg kjøpte på biltema for 25kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du har det Dennis. Jeg å hadde det sånn før, og det er vel litt sånn fortsatt, men det blir bedre.

 

Har brukt 1000vis på produkter og brukt over 10timer på en bil, og fått et "så som så resultat".

 

Har funnet ut at ting tar tid. Ved hjelp av dette forumet og autogeek forumet har jeg fått mange tips, og lært mye jeg ikke visste fra før. F.eks hvordan man skal bevege en polermaskin.

 

Produktene jeg bruker har jeg kjøpt på BilExtra, dermed ingen proff-produkter. Polermaskinen min har jeg kjøpt på Clas Ohlson.

 

Men nå i det siste har jeg begynt å få ting som jeg vil ha det. Og dermed har jeg bestilt proffe produkter:)

 

Men må nok skaffe en ordentlig polermaskin snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truhaa: ser på "pust-dypt-innlegget" ditt og syntes det var veldig informativt. Det jeg lurer litt på da er om dette betyr at hvis man går for produkter som er ment for påføring og bruk med hånd også isammen med en DA maskin, men ikke isammen med en roterende maskin pga varmeutivkling og fare for uttørking?

 

Eller bør man heller "oppgradere" fra et regular Pinnacle product til Pinnacle XMT isammen med en DA maskin (klarer nesten ikke å vente til UDM kommer i 220V versjon).

 

Frankie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår