Gå til innhold

Goførti`s 93 245, polis edition... Nå 245 Turbo.

Ranger emnet


goførti

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle prøve å lage meg en tråd om 245n min, så da begynner jeg med historien til bilen:

 

polisen i bardufoss leaset den ett år i 93, og i 94 kjøpte en eldre mann bilen, å hadde den fram til juli 2007 da jeg kjøpte den, bilen er i skrivende stund rullet 316000km, men virker utrolig velholdt, bare se på motor rommet, alt er helt blankt!!!

 

bilen var helt original når jeg kjøpte den, hittil har jeg satt på 15" alu felg fra den andre 240n, hvite blink foran, lakket front, inni div. lykter svart, og sotet baklysene,(egentlig liker jeg ikke sotede baklys, men på hvit langførr er d fint!)

montert litt anlegg og gjort litt småting for å "piffe" den litt opp;)

 

specs:

b230fx, er 531 topp og vx kam...

skal være 136hk, og bilen går relativt bra, men har ikke samme dreiemoment som en turbo maskin derfor:

 

planer:

 

b230fk/ft, som jeg skal flytte over 531 toppen på, og kammen(hvordan blir det med vx kam på en ft?) i første omgang blir det chip og ca.1bar, men hvis jeg skal klare å ta litt audier(s4etc.), bmwer(M) og subaruer(WRX) så må det bli 3"lmm, dyser fra nyere r modeller,større tubo og chip til formålet, da blir det også h-profil råder, og en ordentlig girkasse( getrag, zf..flere forslag?) blir vel også porting hvis det blir behøvelig..

 

lesjøfors "senking" er egentlig for høyt, men jeg vil ha en bil som sitter godt og kan kjøres hardt på ikke alt for bra vei, så det blir antaglivis ikke kappspringus!

mulig at det blir spes. bestilite fjærer men tviler...

 

bilstein clubsport eller racing dempere.

 

sånn derre dyre gule foringer( husker ikke navnet:D)

eller egendreiede alu. foringer(erfaringer??)

 

blir vel også noen stag hit å dit;)

 

har et r-sport ratt som skal på, og kansje jeg setter på noen nesten nye r-sport trekk som står i den andre vogna... og i morgen skal jeg lakke spoilern, speilene og hvisker armene hvite..

 

felger blir enten hvite eiker( inspirert av fosse sin hvite vogn), compomotive mo18 eller hva faen di heter, eller brock b1,

uansett hvordan felg det blir blir de utstyrt med noen skikkelige dekk av en sportslig karakter:D

soting kommer når jeg gidder, det er en sjitjobb!!

DSC00277.jpg akkurat satt på felger å sotet baklysene.

DSC00278.jpg

DSC00279.jpg

DSC00280.jpg

DSC00281.jpg

DSC00284.jpg

DSC00285.jpg sjekk fuelrail og div andre fester!! helt blankt!

DSC00290.jpg en sexy kompis av meg som poserer så fint foran vogna, han er også eier av en langførr;)

DSC00291.jpg denne parkerte ved siden av meg en dag, fin 740!

DSC00294.jpg

DSC00297.jpg

DSC00301.jpg gulvmatta er ute for øyeblikket pga. av en kjølevæske lekkasje...

DSC00306.jpg fin toppen:D

DSC00302.jpg skinn/ skai bak i polis vagnarna og 2 hanskerom;)

DSC00307.jpg gobilene sammen, syns synd i den ene, fordi jeg har plokket alle fine delene fra den på den andre:(

Endret av goførti

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil du har der :) Og dæven for en strøken motor :) Senk, og felger, så har du det :D

 

takker! :D

har et senkesett liggende men det er til sedan,å tror ikke det går å få godkjent, felger kommer!

din bil er også fin;) eiker er flott!

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, MEN fjern soting (evt. hvite blinklys) og få blink/park uten sot eller aller best USA-blinkers. ;)

Ellers så må litt krom vekk og bilen må ned på bakken med noen større/bredere felger ;)

 

sotinga på baklysene har jeg lagt på fordi jeg liker det, derfor skal det ikke av, å når man har lakket svart inni hovedlysene å ikke i blinkers-reflektoren ser det helt mongis ut.

å ja felger kommer... senk like så... ;)

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et bilde fra da bilen var original:

DSC00260.jpg

litt sigen på ræva der, men har jo litt last :D

 

 

ellers så er det litt 240r på bygda her, å enda mangler det 4stk på bildene: DSC00308.jpg

DSC00309.jpg

DSC00310.jpg

DSC00312.jpg

 

 

åsså har front spoilern blitt hvit, enorm forbedring!

DSC00315-1.jpg

speilene og visker armene blir hvit når jeg får tak i silikon-fjerner....

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår