Gjest sicarlse Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 jeg vurderer sterkt og putte turbo i kjerra mi. det jeg lurer på er om hva deler jeg trenger, med priser og linker evt til norske nettbutikker. om noen har en turbo til salkgs er dette også interresangt. hawr veldig lite peiling på turboer, så håper noen kunn hjelpe meg litt her. motoren er forrestn en b230f, med kvassere kam. ellers er den original. skal bestille et "jalla"filter og effektanlegg når lønninga kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Ikke kjøp eksos før du har bestemt deg hvertfall, for er vesentlig forskjell fra Turbomotor og sugemotor. Hvis du ikke har så mye peil på turbo, bør du gå for en ferdig turbo-motor. Siden du har F motor, har du sansynligvis LH2.4 bensininnsprøytnings-system, da er det rimelig plug'n play. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 jeg har innsprøyt jeg. og jeg har 0 peil på turbo, men har folk som kan ordne det for meg svart. håper jeg:) jeg lurer da på ca prislappen for en grei brukt en, og ca prislappen for det jeg trenger nytt:) noen ide chrizz_g? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Henter komplett motor i sverige, kommer på ca. 15k med alt du trenger. Også får du noen til å montere for deg. Hva de tar blir vel dere enige om? ;) 940 Lavtrykk - 136hk (B230FK), eller 940 Høytrykk - 156hk (B230FT), er de motorene du bør vurdere. Kjøper du 95-> modell, er det bare hk som er forskjell. Husk å få med hjernene til ledningsnettet. Edit: Ny clutch skal du selvfølgelig montere når du bytter motor. Hvilken girkasse bruker du? Femtrinns? Ny olje / oljefilter regner jeg med jeg ikke trenger å skrive opp. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 jeg prater om å sette grenrør og turbo på min eksisterende motor. ser helst ikke for meg ny motor:) når jeg først har ting oppe ja, så tar jeg en liten sørvis på diverse greier ja. ny olje, clutch osv. har ei femtrinnsgirkasse ja. motoren min sviver som ei klokke, hatt 2 service i året siden den var ny, så regner med den holder ei stund til. passerte 270000 i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Du må ut mer mer jobb, og mer penger, enn ferdigmotor. ;) Du må dekomprimere motoren, evnt. bytte stempler og råder, toppakning, eksosmanifold, dyser +++ Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 ingen som har linker til sider jeg kan titte litt på?:) er litt løen i formen nå, så trenger no lesestoff:D edit; evt noen linker til prosjekter der noen har montert turbo på denne motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 bytte stempler, noe som gjør at du må har nye stempel-ringer og topp-pakining, som igjen gjør at du må plane toppen. må så ha dyser med motstand (lav ohm) manifoild turbo eksos trykkrør ic nye motorfester jah. ca pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det går fint med orginal F blokk og topp, men ikke optimalt for mye effekt. Bare sett på turbo og grenrør, lag IC rør selv og få tak I en Intercooler på skroten. Få tak i hjerner fra en 940 FT/FT og dyser fra 850R, så har du en turbomotor som fungerer greit til en billig penge. Men da må du ha en 89 motor eller nyere. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 940 Lavtrykk - 136hk (B230FK), eller 940 Høytrykk - 156hk (B230FT), er de motorene du bør vurdere. Kjøper du 95-> modell, er det bare hk som er forskjell. B230FK har 135hk og B230FT (Lh2,4) har 165hk...Motorene fra 95-> er helt like, ingen forskjell på hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 GIK selger bolt-on sett for ettermontering av turbo.. Eller få tak i noe pent brukt! Tror de lader 0,5 bar til Volvo skråmotorer på org. komp. ellers så er jo dobbel toppakning en litt jallaløsning som fungerer for litt mer trykk.. evt. frese utav forbrenningsrom når du har blåst din første toppakning :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 B230FK har 135hk og B230FT (Lh2,4) har 165hk...Motorene fra 95-> er helt like, ingen forskjell på hk. visst er det vel forskjell på hk etter 95... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 visst er det vel forskjell på hk etter 95... Hva er forskjellen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hva er forskjellen da? Du skrev det jo selv i ditt tidligere innlegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Du skrev det jo selv i ditt tidligere innlegg... Fikk jo både FT og FK etter 95 også...Så da er det jo ingen forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg