Gå til innhold

Min Avensis

Ranger emnet


oysts

Anbefalte innlegg

Jeg og var veldig gira på en 2.2 men det ble rett og slett for dyrt....Gikk ned på motor og fikk en bil med (etter min mening) fett utseende og fantstiske kjøreegenskaper for en god del mindre penger.

 

I tillegg er det min første bil jeg registrer på meg selv så jeg sparte en del på forsikringen ved å velge 2.0.

 

Og det er ikke ofte jeg har følt at motoren er for liten....

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering :)

 

Webastoen som står i bilen er rett og slett fantastisk! Har ene fjernkontrollen liggende på badet og starter oppvarminga når jeg står opp om morgenen. 20 minutter senere er bilen både varm og tom for snø/is. Genialt at webastoen klarer å slå på klimaanlegget i bilen. Det eneste negative er at om klimaanlegget står i "Auto" så vil den ikke varme opp kupeen siden luften ikke blir varm nok til at den begynner å sleppe den inn i kupeen.

 

Jeg har i tillegg testet tuningboks fra Tuning & Styling og må ærlig si at jeg ikke merket særlig forskjell så den returnerer jeg rimelig kjapt. De har heldigvis 2 mnd fornøyd-garanti :)

 

Har til tider opplevd at lampene for ABS, Tracktion control og antispinn har lyst i dashbordet. Hadde den inn til kjapp sjekk og fikk alle feilkodene slettet.

 

Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Liten oppdatering :)

 

Har til tider opplevd at lampene for ABS, Tracktion control og antispinn har lyst i dashbordet. Hadde den inn til kjapp sjekk og fikk alle feilkodene slettet.

 

Ø

Lysende lamper er ikke uvanlig i avensis... Hadde en 98 mod som var akkurat likens.. Ellers Geniale biler uten feil.

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering :)

 

Det eneste negative er at om klimaanlegget står i "Auto" så vil den ikke varme opp kupeen siden luften ikke blir varm nok til at den begynner å sleppe den inn i kupeen.

 

 

Ø

 

Samme sliter jeg med, jeg glemmer jo ALLTID å slå den fra auto. Vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet ut til kald bil.....brrrrr

 

Skal jeg være ærlig tror jeg heller jeg ville hatt et defa-anlegg i bilen. Hverfall siden jeg har tilgang på strøm både hjemme og på jobb.

 

Har du prøvd begge (2.0 og 2.2) motorene? Hvor mye vassere er 2.2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må jo være kjappere siden 2.2'en nesten er sekundet raskere enn volvoen på 0-100. 8.6 sek. avensis, 9.4 sek. volvo

 

2.0 står oppgitt til 9.3 sek.

 

Selv syns jeg ikke bilen har en eneste hest for mye, men man vender seg jo til alt lissom. Hadde du prøvd å sette på en boks(tuning)?

 

Jeg har boks på min bil, skal vel være i nærheten av 160hk og 370nm. Funker bra, stor forskjell fra orginalt og forbruket er også meget pent.

Det jeg synes er litt trist med Avensisen til akkurat oss litt aktive brukere, er at bilen absolutt ikke er satt opp aktivt.

Kraften kommer mjukt og fint, ikke noe gassrespons å juble over i allefall, selv ikke med trim. Men noe sier meg at det like mye er software'n og ikke komponentene i motoren... Dette gjør sitt til at bilen oppleves mye tregere enn den faktisk er. For begynner man å se på speedometeret så er det ganske kjapp opp i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye får jeg i min da tro, med sånn boks? Leste et sted at man kunne brenne av partikkelfilteret eller noe med en slik boks. Aner ikke om det var fakta eller bare tull da.

 

Dieselen er ikke akkurat noen racerbil heller, den har jo respons som en gammal bille. Og man må planlegge noen sekunder fram i tid skal man kunne kjøre litt aktivt. Men den er utrolig digg å kjøre med på landevei med full last og unger på ferie. Eller dra igang i oppoverbakke med henger uten å røre gassen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye får jeg i min da tro, med sånn boks? Leste et sted at man kunne brenne av partikkelfilteret eller noe med en slik boks. Aner ikke om det var fakta eller bare tull da.

 

Dieselen er ikke akkurat noen racerbil heller, den har jo respons som en gammal bille. Og man må planlegge noen sekunder fram i tid skal man kunne kjøre litt aktivt. Men den er utrolig digg å kjøre med på landevei med full last og unger på ferie. Eller dra igang i oppoverbakke med henger uten å røre gassen;)

 

Ja, det er en god familiebil, derfor jeg er Toyota-eier også :-)

 

En slik Kcr boks gir 2.0 literen ca 160hk og 370nm (vist jeg ikke husker helt feil) og 2.2 havner vel på rundt 200hk og 450nm.

 

Men den er ikke justert på "maks" kan justere på ennå noen hakk vist man ønsker det, men det blir vel heller på eget ansvar :-)

 

Min har nå gått 880mil med denne boksen og den blir godt brukt uten at noe har skjedd så langt i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet skal man vel det ja :)

 

Men jeg mener det finnes tollregler som sier at man kan reparere bil i utlandet for opptil 6000 tollfritt om man er ute av landet i mer enn 24 timer. Grensen er noe mindre når man er ute under 24 timer. Hadde litt dødtid på tollkontoret da jeg importerte bilen min som ble brukt til å lese brosjyrer...:)

 

Men det finnes jo en hel del norske firmaer som selger KCR bokser... Hvorfor ikke kontakte en av de?

 

KCR Produkter AB, Tel 0515 - 801 50 Återförsäljare/Norge

 

Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg har akkurat demontoret chiptuningen på min bil. Jeg merket null og nix effektøkning når jeg installerte den og jeg merket heller ikke noe når jeg tok den vekk :)

 

Kjøpt fra Biltuning.no - heldigvis har de 2 mnd fornøydgaranti.

 

Nå er jeg spent på om jeg får igjen pengene :O

 

Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår