ford'n Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hei. lurte på konsekvensene ved å kjøre med for stor henger uten BE førerkort? bilen har lov å trekke hengern osv men hengern er litt vel tung for mitt B førerkort (snakk om en bilhenger med bil) skjønner jo at man får bot om man blir stoppa, men spørsmålet er... FÅR MAN PRIKKER????? har ikke -råd- til flere prikker nå,, men en bot går da altids ann å betale. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 bump!! haster!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford BDA Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Vi fikk bot på kr 2500 med rallybil på henger. Måtte sette igjen bil og henger, eller skaffe sjåfør. Bil og henger hadde lovlige vekter. Men bil og hengerens totalvekt gikk over 3500 kg. Dette var før de nye bøtesatsene. Fikk også beskjed om fare for MEGET stor forsikrings regres hvis vi hadde kommet i en ulykke. (Samme som å kjøre uten førerkort) Anbefales ikke som du sikkert skjønner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Samme skjedde med meg, 2500 i bot + at man blir anmeldt og får en prikk på rullebladet sitt (ikke førerkortet men rullebladet). Jeg var innenfor 3500 kg men hengeren hadde større totalvekt enn egenvekten på bilen. Totalvekt på hengeren var 1600 kg, bilen veide 1300 og mens hengeren og lasten veide ca (estimert) 1100 kg. Bilen min kunne dra 1350 kg men det hjalp lite siden totalvekten på hengeren var utslagsgivende. Er andre gang jeg blir tatt med dette, - det skjer ikke noe annet enn at du får brev i posten som du må svare på innen 7 dager også kommer boten litt senere. Prikkene på rullebladet ditt forsvinner etter 5 år. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Noen få kroner til og du har BE og slipper bøter og prikker. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 pakkepris fra en trafikkskole her i byen er 3000kr for all obligatorisk opplæring som er nødvendig før man får kjøre opp til BE. Så "noen få kroner" blir fort 4000-5000 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 okei tusen takk fikk en annen til å kjøre så slipper jeg å ta den risken:) men greit å vite uansett. skal ta BE lappen ja. har bare ikke fått somla meg til det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 måtte ut med nesten 8000kr her på bygda for BE.. 2700 for leie av bil og henger til oppkjøring rundt 700 til statens vegvesen for oppkjøring 300 for nytt førerkort 1200kr i lastsikringskurs og 4 kjøretimer á 680kr så penga fyker fortere enn du aner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Prisene varierer utfra hva du har i førerkortet fra før. Har du gamelt kort med lov til å kjøre inntil 7500 kg (C1), så slipper man lastsikringskurset.. av en eller annen merkelig grunn Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Prisene varierer utfra hva du har i førerkortet fra før. Har du gamelt kort med lov til å kjøre inntil 7500 kg (C1), så slipper man lastsikringskurset.. av en eller annen merkelig grunn ja, det er mye som er merkelig.. når man er 16 år kan man kjøre traktor med vogntogvekt inntil 25 000kg som kjører i 80km/t men, er man 18 så kan du kjøre bil.. og såvidt henge noe som helst bakpå bilen din.. jævla molboland da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonepet Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 når man er 16 år kan man kjøre traktor med vogntogvekt inntil 25 000kg som kjører i 80km/t Får man det da enda? Er det ikke krav om begrensning på 45(?)km/t dersom man er under 18? Men en annen sak... Når man ser folk som hiver masse tunge ting på henger uten sikring (skjer ofte), og deretter hiver seg i 80-90 i trafikken, så tror jeg enkelte har bruk for disse kursene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Får man det da enda? Er det ikke krav om begrensning på 45(?)km/t dersom man er under 18? Men en annen sak... Når man ser folk som hiver masse tunge ting på henger uten sikring (skjer ofte), og deretter hiver seg i 80-90 i trafikken, så tror jeg enkelte har bruk for disse kursene. får vel ikke det om du tar lappen i dag. men jeg har lov selv om jeg aldri har kjørt traktor.. må nok greie deg meg å kjøre i 40. ja det er MANGEN der ute som kunne trengt et slikt kurs. det syndes mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Prisene varierer utfra hva du har i førerkortet fra før. Har du gamelt kort med lov til å kjøre inntil 7500 kg (C1), så slipper man lastsikringskurset.. av en eller annen merkelig grunn En må demonstrere surring/sikring av last på hengeren ved oppkjøring, her i byen må en surre en 500liters plasttank, to traktordekk og noen 25liters kanner. Mange som har strøket på den biten, noe en helt lart kan forstå når en ser hva folk kjører med på takgrind og i henger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg