Gå til innhold

Min 240GL

Ranger emnet


GolfII87

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil. Litt usikker pga lysforhold, men jeg lurer på om det er samme farge som på min - er den grå metallic, dvs mørkere enn sølv metallic? Ellers litt sært å se DJ-nr på en 240, men det er selvfølgelig fordi at den hadde diplomatskilt de første årene. Men jeg er tvilende til at en 92-modell skal ha lambda sond-merket i grillen... Er det en "norsk" bil, eller kan den ha Finlands-spesifikasjoner? Hva slags motor er det i den? Og er dørhåndtakene dine blanke eller svarte? For øvrig stemmer jeg for originalt utseende på et så etter alt å dømme strøkent eksemplar.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding.

 

Det sitter i en B230F på 116 hester. Motoren og automatkassen er herlig sedat og vekslinga silkemyk.

Kunne tenkt meg å sprite den opp litt. Har skjønt at det er mange alternativer. Hva er f.eks effekten i ft/fk fra 940. Er det andre muligheter uten turbo som er overkommelige? Tenker ikke pris men arbeid..

Hadde vært kjekt om noen har en velprøvd "pakke" de kan anbefale. Ser for meg at +-150hk ville vært passe.

 

Ellers når det gjelder styling er jeg fornøyd med original looken selv om det nok ville vert fint med hvite lykter rundt om. Hvor får jeg tak i disse?

 

Larsver,: Bilen er grå metallic kode 177 om jeg ikke husker feil. Og ja, dørhåndtakene er blanke. Det ses vel på bildene..lol

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme farge som min, skulle jeg tro da. Og beskrivelsen av motoren og automatkassen kan jeg vel også slutte meg til. Effekten på en FT er som oftest 165 hk, på FK 135 - sistnevnte var standard motor på 940 de siste årene. Pga lyset var jeg i tvil om dørhåndtakene. Poenget med dette er at de svarte bare kom på 92- og 93-modellene. Så dine blanke dørhåndtak og merket i grillen tyder på at det egentlig er en 91-modell, uten at den for så vidt skulle være dårligere av den grunn. Det kan avklares på chassisnummeret - årsmodellkode M for 91, N for 92.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufattelig pen bil ja :-)

 

litt senking, felger, hvite blink rundtom... :-) Så er den GROM..

ps. ft motor går rimelig enkelt inn i denne! Koble formotstander på dyser og lempe inn motor, så er det brom brom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår