Gå til innhold

Pendlerbil.. -Tips ønskes!

Ranger emnet


T-261

Anbefalte innlegg

Heisann alle! Har prøvd søkefunksjonen men fant ikke noe oppdatert rundt emnet, derfor mitt innlegg!

 

Da jeg pga jobbsituasjonen er nødt til å kjøre ca 15 mil hver dag ser jeg meg nødt til å tenke forbruk.. Liker ikke å bytte ut den uøkonomiske V6'eren men sånn er det blitt!

 

Hva bør man velge? Jeg har satt noen ønsker som kjørekomfort, (diesel)forbruk og driftsikkerhet samt plass til familie med hund som viktige i denne sammenhengen. Med stort trykk på drivstofforbruk!

 

Pris-ide?

Håper å finne noe helst under 200K, men kan til nød strekke meg noe over.

 

ELLER: dersom jeg finner noe billig og bra til under 100K kan jeg beholde familiebilen for å kjøpe noe forbeholdt pendling. Smartcar eller lignende? Er dette noe for norske vinterforhold?

 

Alle tips og tanker rundt emnet belønnes på forhånd med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en golf 3 tdi med lav kilometerstand og over 96 modell til rundt 50-60k, så bruker du resten på grombilen;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere å leie en hybel der du skal jobbe.. eller skaffe en campignvogn..

 

Får selv en lignendes strekke mellom jobb og hjem fra mandag av, men vi fikk sjefen til å leie en hybel for oss 2 som skal jobbe såppas langt unna.

 

 

Men, nyere Ford Fiesta diesel.. 1,8 literen bruker rundt 0,5 på mila. Langt i fra fine å se på da.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere å leie en hybel der du skal jobbe.. eller skaffe en campignvogn..

 

Får selv en lignendes strekke mellom jobb og hjem fra mandag av, men vi fikk sjefen til å leie en hybel for oss 2 som skal jobbe såppas langt unna.

 

 

Men, nyere Ford Fiesta diesel.. 1,8 literen bruker rundt 0,5 på mila. Langt i fra fine å se på da.

 

Hehe, det var noe du ikke fikk med deg i innlegget mitt tror jeg. Som: familie og hund ;) Jeg ville nok blitt populær om jeg hadde flytta i campingvogn i ukedagene, vanskelig å hente barn i barnehagen derfra!

 

Takk for tipsa så langt, skal sjekke ut bilene dere foreslår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..lo av det siste der :P

 

Hva med gammel dieselmærce til rundt 10K?

Grei kjørekomfort og driftssikkerheten er på topp.

udødelig dieselmotor, skal jeg love deg.

Dieselforbruk er heller ikke ille, kommer under 0,6 på langkjøring og du får nesten ingen vedlikeholdsutgifter. (grønn diesel???)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Daihatsu Charade 1.0 TD, for eksempel? Billig i drift, billig å forsikre, lite forbruk og prislapp på mellom 15 og 20k? VW Golf eller Jetta 2 Diesel? Noe som er helt kurant som kan få deg fremover til en billig penge? Disse bilene koster jo så lite i innkjøp at du fortsatt kan beholde en annen bil med god samvittighet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER: dersom jeg finner noe billig og bra til under 100K kan jeg beholde familiebilen for å kjøpe noe forbeholdt pendling. Smartcar eller lignende? Er dette noe for norske vinterforhold?

 

Alle tips og tanker rundt emnet belønnes på forhånd med takk :)

 

Smart er jo en sikker og økonomisk bil du finner mange av under 100k. Men hvis den skal brukes til vinterkjøring, sørg for å finne en av de litt nyere med oppgradert ESP, som gjør den bedre å kjøre om vintern. Sjekk www.smartforum.no for mer info :)

 

Men en Smart forutsetter jo at du bare skal hente en unge i barnehagen ;)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Mange gode forslag her altså.. Har funnet noen forskjellige aktuelle kandidater: vw touran 1,9TDI, smart, golf stasjonsvogn 1,9TDI pluss noen fler.

 

Skal bruke helgen til fortsettelse av jakten!

 

Er det noen som har konkrete eksempler på forbruk av drivstoff etc. så kom med det :)

 

Ønsker samtidig alle sammen en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen konkrete eksempler på forbruk til de bilene du har sett på, men kan anbefale deg å se på Volvo S/V40 Diesel. Har en slik selv. Normal blandet kjøring ligger den nå på 0,51 på mila. Grei pendelerkjøring 15 mil hver dag rundt 0,48. Langkjøring Kr.sand - Trondheim brukte den 0,46 ute å prøve å kjøre spesielt økonomisk. Stille og sprek diesel, veldig god bil å kjøre mye med. Er ikke veldig begeistret for 1.9 TDI motorene til VW, går billig, men ellers lite som er bedre med de en mange konkurenter.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10561282&sid=xz7abcGfaig411564

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9603233&sid=xz7abcGfaig411564

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Mange gode forslag her altså.. Har funnet noen forskjellige aktuelle kandidater: vw touran 1,9TDI, smart, golf stasjonsvogn 1,9TDI pluss noen fler.

 

Skal bruke helgen til fortsettelse av jakten!

 

Er det noen som har konkrete eksempler på forbruk av drivstoff etc. så kom med det :)

 

Ønsker samtidig alle sammen en god helg!

 

Familien har selv en Touran 1,9TDI, og den går ganske billig om du kjører økonomisk. Den er kanskje ikke den peneste å se på, men den er romslig og praktisk om ikke annet..

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår