Gå til innhold

Bra voks? Swissvax

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

Noen som har testet denne voksen fra swissvax?

swissvax

 

til en pris på hele 18 000kr burde den vell være ok? :P

 

regner med ingen her har prøvd den hehe..

 

kan ikke tenke meg at denne skal gi så mye mer glans at den er verd 17800 kr mer enn andre produkter?

 

må inrømme at det hadde vært gøy å stå ute i hagen å smøre på smørje til 18000 på bilen hehe..

 

Noen som har noen erfaringer med andre produkter fra dem i pris klasse for oss vanlige folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet denne voksen fra swissvax?

swissvax

 

til en pris på hele 18 000kr burde den vell være ok? :P

 

regner med ingen her har prøvd den hehe..

 

kan ikke tenke meg at denne skal gi så mye mer glans at den er verd 17800 kr mer enn andre produkter?

 

må inrømme at det hadde vært gøy å stå ute i hagen å smøre på smørje til 18000 på bilen hehe..

 

Noen som har noen erfaringer med andre produkter fra dem i pris klasse for oss vanlige folk?

 

I følge David Pykett (områdesjef for Meguiar's i europa) kommer de karene som startet swisswax fra meguiars... og han påsto hardnakket at kjerneproduktene deres var basert på de samme kjemikaliene som meguiars, og at de ikke var noe bedre i det hele tatt!

Jeg har ikke testet selv, (duh!) og tar det hele med en liten klype salt, men jeg er så j* fornøyd med meguiars etter å ha prøvd det meste andre som er å få tak i her til lands at jeg holder meg til det ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skinnpleien jeg benyttet var bra, setene ble ikke glatte, og det så ut på padden jeg benyttet at det fjernet en del møkk selv om den var uten noe særlig rens.

 

Mener jeg har hørt at Zymol og Swissvax ikke er de beste vennene i gata da swissvax har lagt seg "litt" for nære deres voks linje, eller var det omvendt?

 

De startet vel med voks på 30 tallet (Hans Anwander) til antike møbler etc, og det ble kun produser/brukt voks til hans personlige bilpleie utviklet på labratoriet i sveits, hvorvidt kjemikerne som jobbet der hadde hatt noe med Meguiars (fra 1900) å gjøre før 1930 aner jeg ikke, De har også en av voksene på markedet med høyest carnauba innhold (60%)

 

Swissvax Produserer stort sett bling bling produkter, rens og beskytt/glans, ikke noe som er slipende, men har etterhvert en rimelig stor serie, er som sagt noe ala Zymol (fra 80 tallet, men orginalen er faktisk noen 100 år dvs 1700 tallet)

 

Zymol har en voks til rundt 50.000,- mener jeg, sikkert morro å miste den boksen i grusen hjemme.....men, men, da har du sikkert penger og vett til å kjøpe en til...

 

Løp og kjøp.....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke blande meg for mye inn i denne diskusjonen da jeg er "lett" inhabil, men eierne til Swissvax - Anwander+Co - i Zurich har aldri hatt noe med Meguairs å gjøre (selv om det absolutt er gode produkter det også).

 

Jeg har som sagt ikke peil på om dette medfører riktighet jeg heller, men jeg vet såpass om bedriftskultur at jeg skiller eierinteresser fra gründerskap og produktutvikling..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så også at han her hadde en litt spesiell teknikk til å legge på voksen. Ser det litt ute i filmen at han glir det i hennende og legger på voksen med hendene uten noen pad :notin:

 

Dette gjøres pga at carnauba innholdet er såpass stort, at voksen må varmes opp før du kan legge den på bilen. Derfor brukes hendene. Samme som mange av Zymol voksene.

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår