goLd^- Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Har en audi 80 2.0 med "gasser" 90hk utgaven. når jeg skal starte den når den er kald, så hender det at den først tenner, så dør den igjen. så må jeg vri på tenninga i 10-20sekunder mens starteren jobber som bare det, gjerne med litt gass, før motoren starter. når den endelig starter så har den ekstremt lavt turtall, er så vidt det er liv i motoren. selv om jeg ruser, så tar det tid før turtallet kommer seg. virker som om motoren ikke går på alle sylindrene. det kommer også en rimelig heftig røyksky (grå) som det lukter bensin av. rimelig kjedelig å stå å dra på starteren og forpeste halve parkeringa med en styla bil mens folk står og ser på... fant en lignende tråd, men virka ikke som om problemet var helt likt. http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/154018-startproblemer-pa-a100-2-3e.html takker på forhånd for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Er ikke forgasser på din, du har monomotronic. Men ja, ser ut som en gasser. Som i alle andre tilfeller så er det ikke lett å si "det er feilen", blir ofte noe vanskelig når man ikke har bilen foran seg og kan feilsøke selv. Men men. Inni "forgasseren" din sitter det en elektronisk dyse, mengden bensin denne skal gi ut er styrt av hjernen. Når motoren er kald må den ha mer bensin enn vanlig for å gå, det er da den blå temp.giveren som forteller hjernen hvilken temp. det er på kjølevannet. Derfor ville jeg først og fremst ha sjekket at denne er ok. Kan måles, og på kald motor bør motstanden ligge rundt 300 ohm (tror jeg det var). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.