Gå til innhold

Starteren går konstant, selv uten at nøkkelen står i?

Ranger emnet


lavamakt

Anbefalte innlegg

God Aften godtfolk.

 

Når jeg skulle hjem fra jobb i går kveld fikk jeg et problem med starten i bilen, som forøvrig er en 1989 VW Corrado G60.

Hendelsesforløpet er beskrevet nedenfor:

 

Vred om nøkkelen og bilen startet.

Men starteren fortsatte å gå mens motoren gikk(uten at drevet har kontakt med svinghjulet)..

Jeg skrudde av tenningen og tok ut nøkkelen, men starteren gikk, fortsatt uten at starter drevet har kontakt med svinghjulet..

Jeg prøvde å starte bilen igjen, men starteren bare gikk rundt og rundt uten å slå inn uansett hvor mye jeg vrir på nøkkelen.

Starteren gikk helt til jeg tok av batteripolen..

 

Etter en halvtime med frustrasjon og prøvemontering av batteripolen konstanterte jeg at starteren fortsatt gikk uten at nøkkelen sto i.

 

Siden jeg måtte komme meg hjem, satt jeg på batteripolen og prøvde å trille igang bilen, som fungerte.

Bilen gikk som alltid, men starteren gikk hele veien hjem helt til jeg tok av batteripolen igjen.

 

Så til spørsmålet.. Hva er galt???

Jeg mistenkte først starteren,

men hvorfor i all verden går den hele tiden selv når nøkkelen er ute??

Jeg har også mistenkt bakstykke på tenningslåsen, men hvorfor slår da ikke starteren inn på svinghjulet?

 

Hadde vært evig takknemlig hvis noen kunne kommet med forslag på hva som er galt.

 

Mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren går konstant pga. at styrestrømmen til starteren tydeligvis får konstant pluss, og den alltid vil surre og gå.

 

At den ikke slår inn kan være at utløserfjæra på starteren har fått seg en trøkk, eller har satt seg fast, så drevet ikke entrer startkransen. Kan testes relativt enkelt ved å skru ut starteren, og prøvekjøre den :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør gå over ledningene til starteren dersom den har gått så lenge som jeg har forstått uten å lese alle inlegg her. Den trekker en del strøm, hvilket resulterer til at ledningene fort blir varme og isolasjonen kan smelte.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår