Glenn71 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg en Volvo V70. Jeg har tre unger så trenger litt mer plass en jeg har i den gamle bilen min. Men så lurer jeg på om det er vanskelig å få gjort om den Volvo V70 D5 131 HK til 163 HK? Og hvordan er det med forsikring osv når man gjør dette? Ser at mange av bilene som blir tatt inn eller solgt er 131 HK og det er vel litt lite. For jeg har også tenkt å bruke bilen til å trekke en hestehenger. Mvh Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Selgerne sa selv at det bare var en nedjustert motor og at det bare var å kjøre på med chip. Du får faktisk 197 hester med BSR. Avgifter og forsikring kan man kanskje tenke seg selv. Det koster. http://sv.bsrab.se/products/t814/ Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 er akkurat samme motor, bare forskjell i styreenhet. så fungerer kjempefint å chippe. Får samme chip med samme oppsett til 131hk, som du får til 163hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn71 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 er akkurat samme motor, bare forskjell i styreenhet. så fungerer kjempefint å chippe. Får samme chip med samme oppsett til 131hk, som du får til 163hk Men hvor mye koster det å registrere den som 163hk. For det blir jo noen avgifter? Mvh Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Ikke prøvd 131hk, men har hørt flere har sagt at de omtrent ikke merker forskjell på 131 og 163. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Men hvor mye koster det å registrere den som 163hk.For det blir jo noen avgifter? Mvh Glenn Må du fortelle noen at den er chippet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn71 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Litt kjipt hvis man krasjer og forsikringsselskapet finner ut at den ikke er en 131hk, men en 163hk. Da kan man plutselig være nødt til å betale hele skaden selv. Og det har jeg ikke råd til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Litt kjipt hvis man krasjer og forsikringsselskapet finner ut at den ikke er en 131hk, men en 163hk.Da kan man plutselig være nødt til å betale hele skaden selv. Og det har jeg ikke råd til :-) Det har dem ikke mulighet til å finne ut av. Men du kan kjøpe en PPC boks. Da kan du velge selv om du vil ha bilen chippet eller ikke :) Bare å koble til boksen og overføre programvaren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheokeee Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Heisann, har selv nettopp kjøpt utgående modell av V70 126 hk diesel 2008 modell. Motoren er helt grei ved vanlig kjøring, men med full bil eller med tung henger blir det litt slapt viss man skal ta en forbikjøring i 80-sonen. Har kjørt endel med XC70 både med 163hk og 185 hk diesel. 163 hk har mye bedre krefter når man skal dra litt tungt, men 185 hk er helt rått.... Siter 2007 Nissan King Cab Navara 2004 mod BMW 520 ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn71 Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Ja jeg ble litt sjokkert når jeg prøvde V70 med 163hk, men nå er ikke jeg vant til noe særlig heller som kjører med 90hk Passat. Å kjøre den var også helt rått. Kjørte noen venner av meg til flyplassen i deres 2004 modell Ford Mondeo, og den var helt grei å kjøre men kan på ingen måter samenlignes med V70. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn71 Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Nå skal bilen inn til sjekk hos NAF hvis/når det går gjennom der så har jeg en 2004 mod V70 D5 163hk.:driving Hadde en prøvetur i denne og den virket veldig fin. Men det var sent på kvelden så jeg fikk ikke sett hvordan den var i lakkens så det blir en tur til for å sjekke den. Og det var greit at jeg ikke fikk den første jeg skulle ha, for den her har 7 seter og det er veldig greit når jeg skal på tur med 3 unger. Litt lettere å spre dem så de ikke slåss hele tiden.... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 http://www.bsrab.se anbefales for alle med volvo.. Har en 126hk så hadde jeg sterkt vurdert å fått den opp på 185hk hvertfall.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Litt kjipt hvis man krasjer og forsikringsselskapet finner ut at den ikke er en 131hk, men en 163hk.Da kan man plutselig være nødt til å betale hele skaden selv. Og det har jeg ikke råd til :-) For det første så skal det veldig mye til for at de i det hele tatt undersøker det. Og mange chip gir standard tilbakemeldinger til diagnoseapparatet. Da skal det godt gjøres å finne det ut i det hele tatt. For det andre så må det være bevist at chipet/effektøkningen var årsaken til ulykken for at det kan gis noen avkortning i forsikringsutbetalingen.. Men pass på clutch og drivverk, det er ikke alltid det er dimensjonert for effektøkningen.. Spesielt automatkasser kan slite etter chipping Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chromfelg Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Vil nesten anbefale trimboks fra KCR. Enkel å grei å montere og demontere hvis en må. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 For 126 Hk'n er det BSR som er konger. Der kan du få tre steg: - 163hk 320Nm - 185hk 400Nm - 220hk 480Nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg