Gå til innhold

Red Tornado

Ranger emnet


EliteCorrado

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmmmmm. Jeg satt i ny motstand da jeg bytta varmeaapparat vifta mi. Men nå husker jeg dægern meg ikke om man MÅ ut med vifta eller ikke, ettersom min var ute alt.. Men. Det er jo ikke mye jobb og skru ut vifta heller da ! skru ut dekselet under hanskerommet, så ser du den oppe til høyre med en gang.

 

Hvor skaffa jeg motstanden min igjen a ? hmm.. Trooor jeg endte opp med møller

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da varmeapparatet kun virker på mode NULL & Fire, så er formotstanden på selve apparatet gåent. Må vifta ut?

er dette en VAG del, eller må den skaffes på et annet vis?

 

Du får kjøpt formotstanden på møller. synst å huske den kosta rundt 6-800kr.

 

Nei du må ikkje ut med vifta. tekk ca 5 min å skifte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, må ut med vifta vel.....

Det er bare å vippe ut låsehaken, og vri vifta en halv omdreining, så kommer den ut.

Deksel under dash må skrus løs først.

Det som ryker er ikke formotstanden, men en smeltesikring(liten rund, grå sak)ved siden av formotstanden.

Koster max 50kr inkl lodding på et radio & Tv verksted.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får vi prøve å ordne denne sikringen som har gått av.

Bedre enn å bytte hele motstanden.

 

Nå kan jeg faktisk ordne bilen over flere dager uten å være avhengig av å få den ferdig til morgenen.

Mulig jeg selger Radoen, trenger egentlig ikke mer bil enn dette:

InternetExplorerWallpaper.jpg

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da blir det å prøve å få ordna vifta etterhvert.

Etter å ha innsett at tårnlagra levert på g60 er for dårlige for norske veier, så hadde jeg bestilt nye fra germanautoparts.

Ombyggingskit fra g60 til vr6.

 

Broderens g60 sliter med motorstreik. når tempen når ca 80 grader, like før vifta skal gå, så stopper bilen.

Sånn helt uten forvarsel. Ingen fusk.

Når den har blitt litt kaldere, så starter den igjen. uten fusk.

har bytta et par følere, ingen forskjell.

 

Noen som har en peiling på hva det kan være?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du formotstanden på din ja.

 

Biler med AC har ikke formotstanden på vifta mener jeg å huske.

 

...sier du? Hvor er den? på bryteren?

BTW.... noen bilder:

IMG_0777.jpg

IMG_0775.jpg

IMG_0771.jpg

er som å sitte på asfalten når man kjører corrado en gang i blant...

Folkevogna blir nok litt treig i aksen i forhold...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

vel...her har det skjedd svært lite i det siste.

Siste ting som ble satt på folkevogna, var nye tårnlagre.

Da de originale ble byttet ut nok en gang, så gikk de i stykker ..igjen.

Nå er det VR6 tårnlagre som står i, og de holder nok en del lengre.

 

Støtfangeren blir byttet da min kvinnelige rallykjører ville prøve litt offroad....i 80km/t , baklengs!

 

Rs-fangeren måtte bøte med livet såklart. Heldigvis.

 

 

Ny kupevifte og hastighetsregulering blir byttet innen et par uker, da kun modus 4 virker, og selve viften bråker.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. Har nå hatt bilen i 3 år.

Et problem som jeg har hatt i disse årene, er at bilen starter HELT normalt. Kaldkjøringen er tilfredstillende.

Alt er HELT perfekt... bortsett fra dårlig gange når den er varm.

Den fusker LITT. Den går ikke helt 100 prosent.

 

Begynner å fuske når kaldkjøringen er over, dvs rundt 60 grader.

denne "feiltenningen" kommer ca hvert sekund.

 

Byttet fordeler lokk

tennplugger

pluggledninger

Blå temp sensor

 

Er noen bekjent med et slikt problem?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jaja, ting har faktisk skjedd i det siste.

-Vifte fikset

-Formotstand fikset

-Motor koker, fikset

-Forbruk, fikset

 

En forferdelig jobb å bytte vifte på denne, da en TVERRBJELKE er satt på for å hindre slike som meg å bytte vifte selv.

Ble gjort på 2.5 time :D

Gikk bare sånn akkurat uten å ta ut dash.

IMG_0949.jpg

IMG_0950.jpg

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår