Gå til innhold

vw golf iv gti eller saab 9-3 2.0t

Ranger emnet


Saxo VTS

Anbefalte innlegg

hei, sitter uten bil. har veldig lyst på en rask og morsom bil, med grei komfort og grei plass. har kommet frem til saab og golf, hvilken skal jeg velge? noen som har noen erfaringer å komme med?

 

eller noen som har noen andre eksempler av morsom bil i denne prisklassen? 100000 - 170000

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab? Har det tørna helt for deg? Mormor og morfar har en slik.

 

På jobben har vi en Ford Focus RS, den ser ut til å dekke alle dine ønsker. Sikkert litt billigere å forsikre enn Golf, men vanskeligere å finne.

 

Ellers får du en rævkjørt Audi TT til den prisen. Dårlig plass, men morsom bil.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en saab. Hva er poenget ditt?

 

Golf 4 vs SAAB 9-3? Begge bilene kan bli sinnsykt pene. VW med klassisk tyskerstuk, og Saaben med viggen styling.

 

Kommer ann på hva du liker. Personlig tror jeg at jeg ville tatt saaben av den enkle grunn at jeg liker saab, den ser bra ut, har god kjørecomfort, og turboene har mye kjøreglede. Om du kjøper saab kjøper du ikke uten turbo, sånn er det bare!

 

Også har jeg på følelsen av at saaben har litt mer comfort enn golfen, om det virkelig er noe svenskene kan, så er det seter. Jeg har en 96 9000 selv, og mamma har en 95 Golf. Setene i min bil er minst 10 ganger bedre enn i golfen. Setene der er bare triste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo kjøpe deg en passat tdi da:) stor og grei plass og herlig komfort med god motor :) er mye tysker biler som er gode vøtt :)

 

men fra saab til golf 4 så tror jeg hadde valgt en golf 4. når du skal ha litt mer motor i golfene kommer prisen godt opp da desverre.

 

 

og stemmer det at svensker kan det med komfort!

kjørte en audi a3 s-line tdi quattro den var seriøst dritt å kjøre i forhold til volvo v50 :) volvoen gikk også bedre..

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere leser tråd tittelen så er dere at jeg ser etter golf IV gti (altså 1.8 turbo), eller saab 9-3 2,0t. uansett hva jeg velger kommer motoren til å få en del oppfriskning. seat leon er ikke så dumt det, men i utgangspunktet er jeg ikke spesielt fan av VAG produkter selv om jeg synes de er fine. men kjenner lite til dem. mitt prisområde omfatter biler mellom 100000 til ca 170000 kr. helst en bil fra 2000->

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon 1.8t og golf gti er akkuratt samme bilen, bare at leon er stiligere, sjeldnere og billigere:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår