emilhetty Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Pent :) Skal bygge meg doble stag jeg også når jeg får lakk på skiten! Så ikke ut som alt for mye arbeid? :) Neida er ikke så veldig mye jobb, Er bare noe dritt å få på foran, måtte bruke brekkjern for å få det på ene siden. Men for uten om det så er det ikke sånn veldig mye arbeid. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Har skjedd litt med bilen i det siste, driver av å pusser rust som en gærning nå. Fy faen så mye jobb det er, blir bare mer og mer rust for hver gang jeg tar av lister og sånn. Fin bulk som jeg må gjøre noe med: Pussa ned en god del overflate rust: Rusthull i kjipe greier, så må finne på noe her: Det er fint at Volvo har lagd fangere i alu så dem ikke skal ruste, men hjelper ikke så mye det når det irer istede. Når jeg skulle ta av bakfangern så var det bare en mutter jeg fikk skrudd av, resten satt hele bolten igjen på: Så da kjører jeg for tiden uten bakfanger: Meninga var egentlig bare å lakkere opp panser, frontplate og en forskjerm. Men har bestemt meg for at jeg skal lakkere hele bilen nå. Og da trenger jeg en som lakkerer bra og billig, og som ikke holder til så veldig langt fra der jeg bor. Veit du om en så er det bare å skrike ut! Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Blir bra når du får lakkert hele bilen. Skal selv av med diverse lister i ferien og håper jeg ikke finner så veldig mye rust. Skal du ha på listene som er nederst på dørene og forskjerm da? Skal bytte ut mine med et sett som jeg kjøpte av Kristan S. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 blir bra med ny lakk, ny volvo 601 rødlakk er vakker! har alltid trodd at det var hull under listene nederst på dørene, men når jeg så på bildene klarte jeg ikke å se hullene?? Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Det er noen små jævla hull i hvert hjørne. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Skal du ha på listene som er nederst på dørene og forskjerm da? Nei hadde planer om å ikke ha det, syns det blir penere uten. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Jeg har fått noen planer om å bygge motor nå etter at jeg fikk tak i en b21et motor til en billig penge. Skal jobbe litt i sommer så blir en del penger der som kan gå bort til å bygge motor. Tenkte litt på å kjøre det oppsette her: Blokk: B21 Råder: M Stempler: Mahle Topp: porta 531 Kam: enten A, K eller H. hva mener folket? Sprut: LH 2,4 med hjener fra 940 turbo og viking ecomax chipen. Dyser: 804 Turbo: fra ft eller et, liten høytrykksturbo i første omgang. Eksosmanifoil: fra 940 Eksos: JT 3" med 2 lyddempere. Intecooler: kina alu cooler med 3" inn og ut. Noe forslag til hvem som passer bra? Planen var å bytte alle lager, pakninger og stempelringer på motoren, retthone sylinderne og male den opp. Få tak i en 531 topp som skal planes og portes, og slipe og justere ventiler på. Fant noen billige styreenheter fra 940 turbo på ebay, dem er på vei til meg nå. 804 dysene har jeg ligganes, må bare bestille formotstand fra elfa. Er vel mulig å hente ut noe rundt 200hk med det oppsette? Hvis jeg skal kjøre det oppsette så trenger jeg: 531 topp, turbo, eksosmanifoil, oljekjøler, intercooler og chip. Så hvis noen har dette så er det bare å si ifra. Noen bilder av motoren og demontering av den: Lurte på hvis jeg skulle hatt vannkjølt turbo, kan jeg hente vann herfra da? Og her? Noen bilder jeg tok av bilen for ei stund siden, uten bak og forfanger og grill: Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Blir moro og følge med på motorbygge ditt:) kjør på med masse bilder! Stå på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Blir moro og følge med på motorbygge ditt:) kjør på med masse bilder! Stå på. Jo takk for det ;) Har ikke hatt så mye å gjøre i dag, så har holdt på litt nede. Bilder av dagens innsats :p Det var alt for i dag, må nesten gjøre litt i morra og. Må bare se om jeg finner annen drill, da den jeg brukte i sta tok kvelden . Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Trur jeg var på hils med deg i Drammen i stad:) Artig at volvo folk hilser, sjøl om man ikke er kjenninger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Trur jeg var på hils med deg i Drammen i stad:) Artig at volvo folk hilser, sjøl om man ikke er kjenninger! Stemmer at det var meg du møtte ;) Pleier alltid å hilse på folk som kjører volvo jeg, med mindre det er en gammel gubbe da. Jo foresten så du ikke at jeg kjørte med eksosfilter da?: En kamerat hadde et som han ville ha på eksosen min, så blei til at jeg kjørte rundt med det. Får nesten ta det av i morra, lukta så jævelig svidd når jeg kjørte. Har fått gjort litt mer med motoren og nå da, blokka blei lakkert i sta. Har også vært å kjøpt sånt sett som var fint til å høyglanspolere med: Også noen bilder av nyvaska ting: Slenger ut bilder av blokka i morra, når jeg har fått tatt noen flere strøk. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Her kommer noen bilder av blokka, skal ha noen strøk til men fikk ikke gjort det i sta siden det blåste så jævelig. Blei ikke så ille, får bare håpe at den Motip varmelakken holder da, er faktisk samme farge som det er på blokka orginalt :) Rekker ikke å få gjort så veldig mye med motorn framover, skal på em i rallycross i Höljes i helga også skal jeg jobbe i hele fellesferien, og når fellesen er ferdig så blir det vel bare flytting. Har fått meg leilighet nå :) Men får nesten slenge ut noe bilder di gangene jeg rekker å få gjort noe. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Fint Eksos Filter a Gitt, Hører vel Snurra ''Godt'' mellom no sånt tenker jeg,:P Takk For Kjøpet av Tak vingen foresten;) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Fint Eksos Filter a Gitt, Hører vel Snurra ''Godt'' mellom no sånt tenker jeg,:P Takk For Kjøpet av Tak vingen foresten;) Tøft med eksosfilter da ;) Jo takk igjen, blei fornøyd eller? Kom ei fin pakke til meg i går: Det er vel mulig å chippe 939 boksen? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Jada, Ble Fornøyd jeg vett:D Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg