Gå til innhold

Husker du...?

Ranger emnet


VilleW

Anbefalte innlegg

Herlig tråd :D

 

Husker N64, pizza grandiosa, tre 11 år gamle gutter og Goldeneye. Det var faen så smooth. Og glem ikke Mario 64, MarioKart og RoadRash til N64.

 

Jeg husker når baguette med salat og dressing var noe man spiste kanskje en gang i uka, og ikke en gang om dagen.

 

Jeg husker at bil det var noe mamma og pappa hadde. Men så lenge de ikke hadde Porsche, Ferrari eller Lamborghini, så var det samma faen.

 

Jeg husker erter og sugerør. Ofte spyttet på vinduene til folk. Brukte og tygge opp ertene og spytte de ut av full kraft. Shotgun for 10 åringer. :P

 

Jeg husker Spice Girls, Aqua, Dr. Bombay, E-Type, Sash og Backstreet Boys.

 

Jeg husker også siste halvåret av 7ende klasse. Det var herlig.

 

Så husker også at de ENESTE problemene vi hadde var at mamma og pappa ikke ville investere i nye N64 spill, og at vi fikk for lite i ukelønn. Også hva vi skulle finne på, men det løste N64en.

 

Alt var FAEN meg bedre før. Nå er det årsavgift, slitedeler, bøter, pengeproblemer, kvinnfolkproblemer, alkoholproblemer og gudene vet ikke hva annet. Mas på jobben, mas hjemme, mas på faens internett og mas overalt.

 

Jeg trenger en tidsmaskin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlig tråd :D

 

Husker N64, pizza grandiosa, tre 11 år gamle gutter og Goldeneye. Det var faen så smooth. Og glem ikke Mario 64, MarioKart og RoadRash til N64.

 

Jeg husker når baguette med salat og dressing var noe man spiste kanskje en gang i uka, og ikke en gang om dagen.

 

Jeg husker at bil det var noe mamma og pappa hadde. Men så lenge de ikke hadde Porsche, Ferrari eller Lamborghini, så var det samma faen.

 

Jeg husker erter og sugerør. Ofte spyttet på vinduene til folk. Brukte og tygge opp ertene og spytte de ut av full kraft. Shotgun for 10 åringer. :P

 

Jeg husker Spice Girls, Aqua, Dr. Bombay, E-Type, Sash og Backstreet Boys.

 

Jeg husker også siste halvåret av 7ende klasse. Det var herlig.

 

Så husker også at de ENESTE problemene vi hadde var at mamma og pappa ikke ville investere i nye N64 spill, og at vi fikk for lite i ukelønn. Også hva vi skulle finne på, men det løste N64en.

 

Alt var FAEN meg bedre før. Nå er det årsavgift, slitedeler, bøter, pengeproblemer, kvinnfolkproblemer, alkoholproblemer og gudene vet ikke hva annet. Mas på jobben, mas hjemme, mas på faens internett og mas overalt.

 

Jeg trenger en tidsmaskin. :P

 

words

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasient hadde veldig mye bra!

 

Er bare 15 år, men selv savner jeg og husker en del gode tider.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke bare dreit lange faen i barneskolen, allerde i 6 og 7 ble vi truet med utvisning og der ble vi vettskremte og ble forvandlet til "good boys."

 

Vi hadde det sinnsyk morro i 6 og 7 klasse, gjorde så mye kødd at bekymringer ikke var et ord for oss. Eneste bekymringen var hva slags unnskyldning vi skulle si til foreldrene våres.

 

Var på skattejakt i et hus som vi trodde var forlatt og fant masse ting, gamle porr blader haha, gamle lekebiler (som vi kastet i en elv siden vi trodde dem var forbannet xD). Senere fant vi ut at det var noen som skulle flytte inn i det huset og vi var nære på å bli tatt.

 

Første gang jeg ble introdusert til hiphop og rap og jeg alltid ville være en av de store gutta i bransjen. Og når det nevnes, så savner jeg hvordan en gang hiphop var. Når all den ekte hiphopen ble sendt ut på radioen, og ikke all den kommers dritten The Voice spiller!

 

Og skateboard feberen som tok oss med storm, dra til Asker etter skolen hver dag og bli jaget ut av torget av Securitas vakter.

 

Men det er sant som noen sier, barndommen nå til dags har blitt helt forandret. Erter og sugerør har blitt erstattet med røyk, kids helt nede på 11-12 års alderen er ute å drikker og røyker, og jeg blir like sur hver gang.

 

Nei, nå har alle så mye krav til oss ungdommer og nå er det siste året på ungdomsskolen og jeg orker ikke å stresse med anmerkninger og være drittunge. Men fy faen som jeg savner

barneskolen, og være en 11-12 åring!

 

"Back in the days when I was young,im not a kid anymore

but some days I sit wish I was a kid again

Back in the days......

 

When I was just a little niggero

I looked up to my bigger bro

Begged if I could kick it so

When he went out with girls I could go taggin along

Naggin,if she had a sis,maybe could mack a baby hood rat

Y'all remember way back then

When it was 1985

All the way live

I think I was about ten

One of those happy little niggas

singin the blues

That be always tryin 2 bag

with the shag

and karate shit

Sayin yo mama black

His momma this

His momma that

Then he'd get mad and wanna scrap

We'd stay mad,about ten minutes spin it

like back on the bike

to play hide and go get it

with the younger hoes

by the bungalos

Then switch to playing ding-dong-ditch

When that gets old

and to cold to hack it

Threw on a baller jacket

You could tell the ballers

cause they fell wearin gazelles

If they relly had money raised we'd sport NeeKay's (Nike's)

And on the girls had they turkish link

If it broke they made earings to it,

like they mean to do it

But sometimes I still sit and reminisce

Then think about the years I was raised,

back in the days"

 

Fra låta Pharcyde - Back in the days

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som huesker de små pakkene fra trygg trafikk med skilter på og hva de betydde, også en sånn en bløt singelplate.Tynn som ei flis. Skal si fatter ble blid når jeg knakk stiften på platespilleren hans da jeg skulle prøve å spille den av på egenhånd :)

 

Savner også de bittesmå Cola flaskene og ikke minst 1/2L og 1L glassflaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å glemme Castlevania! :D

 

Simon`s Quest, grom spillet det;)

Første Zelda, Willow, DuckHunt osv..

Tror nesten NES må på plass igjen:D

 

Sim City 2000, Settlers 2 og Warcraft, det var tider..

 

Da Pearl Jam ga ut Ten, det var greier altså..

 

Mr.Music cd`ene vi hadde på ungdomsklubben..

 

Første mobilen min, Motorola Microtac tror jeg den het.

Standbytid på kanskje 10timer, ikke sms og muligheten til å bruke AA batterier:sombrero:

Er nå blitt 11år siden jeg hadde den, tiden flyr..

 

Mimre mimre..:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når bensinen kostet 3,19 ,- pr.liter

Alexander Kielland ulykken

Gro H Brundtland første norske kvinnelige statsminister

IBM introduserte sin første PC

Arne Treholt arrestert for spionasje.

Norge vinner Melodi Grand Prix med Bobbysocks og sangen "La det svinge".

Sveriges statsminister Olof Palme blir myrdet.

Tsjernobylulykken i Hviterussland.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når bensinen kostet 3,19 ,- pr.liter

Alexander Kielland ulykken

Gro H Brundtland første norske kvinnelige statsminister

IBM introduserte sin første PC

Arne Treholt arrestert for spionasje.

Norge vinner Melodi Grand Prix med Bobbysocks og sangen "La det svinge".

Sveriges statsminister Olof Palme blir myrdet.

Tsjernobylulykken i Hviterussland.

 

Dæven du begynner å dra på årene:tannløs: :thumb

 

Husker såvidt berlinmurens fall.

Gode gamle kronesautomaten, hvor man kunne se 1-kroningen sprette rundt inni der:D Det var tider!

Husker myye anna knæsk og.;)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som husker de svarte tyggisene som var kuleformet og var skikkelig sterk da? Var det Bomba den het? De som man fikk på den lokale super`n som er lagt ned for 10-12 år siden? Husker, spessielt godt når morfar kom en tur innom oss og fikk jeg en 5`er av han. Husker jeg var så utrolig glad. Også for en 5`er da. Kunne kjøpe meg alt jeg ville ha. 10 bomber! :D

 

ÅJA! De røde telefonkjoskene med sånn telefonkatalog som satt fast i en sånn hempe og ringe til gratisnr.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker MightyMax lekene, har enda den store borgen stående i et skap en eller annen plass.. står der ilag med alle transformersfigurene jeg tvang min mor til å kjøpe.

 

Husker første gangen jeg startet opp 486'en med Windows 95, den lille animerte tromma som var under første oppstart sitter som spikret fast i hukommelsen.

 

Husker at den største glede her i livet var å få sitte på med min far i traktorn når han slo høy hver sommer, helt til pollenallergien ødela for meg. Ble en tårevåt sommer første året jeg bare måtte se på at den gamle Volvo BM'en sleit seg rundt jorde for å samle inn høy

 

Husker Amiga 500'en og Sega'en.. husker ikke navne til sega'en, men var den første konsollen de ga ut.. Firkantig som et vondt år!

 

Husker første gangen jeg fikk være med på en ekte burnout! Søskenbarne mitt med sin breddete A Manta med 2.2i og Esab sperra la igjen det som da ble oppfattet som en hel verden med røyk! Alle de store gutta på stripa hadde enten 240, Granada eller Ascona B..

 

 

Bra mye som jeg savner fra den tiden, slapp og tenke på alt som livet byr på nå. Var jeg sulten lagde mamma eller noen mat, eneste ansvaret jeg hadde var å tørke meg selv bak etter dobesøk.. det var tider det! :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola'en nå smaker drit! Går jo ikke an å rape av den lenger :P

 

Åh, det er null stress, må bare kunen teknikken ;D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår