VE26668 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hei, har en Corsa A 1,2 LS 86 mod som arbeidsbil. Grunnet noe dårlig motor vurderer jeg å sette i en større når jeg først bytter. Mine krav er at det må være billigst mulig samt minst mulig ombygging. Tenker da først og fremst på 1,6 forgasser motoren til kadett, ascona, combo etc etc Hvor mye må jeg ha med, dvs girkasse, motorfester etc. Må jeg i så tilfelle bruke motorfester til 1,6gsi? Evt er det andre motorer som kan være aktuell? Er det feks like mye ombygging med 1,6 som 2,0 osv. Fint hvis det er noen opelguruer som kan hjelpe her. Siter -------------------------------- '03 Focus RS '82 Granada 2,0i '74 Granada 3000 GXL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hvis du skal bytte motor uten no særlig ombygging kan du ikke gå for større enn 1.6i fra corsa. Kadett motor er stortsett big block motorer. Skal du bygge om for å få inn en 1.6 med gasse fra kadett kan du like godt sette inn c20xe (sett bort fra pris). disse trenger samme ombygging. Ville gått for en c20ne med F16cr kasse. Motor er meget slitesterk og holder mange 100tusen km hvis det blir bytta olje. Det du trenger da er: Lage plass i rammevang til dynamo hjulet Nye custom drivaksler Ett nytt motorfeste custom En spacer til bakre motorfeste med dette har du en corsa som vill fungere greit. Enkleste er å skaffe en motor fra corsa GSI, den sklir rett nedi med alle deler du har nå mener jeg. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg