Gå til innhold

Skatteunndragelse

Ranger emnet

Bjørn08

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg syns det er greit å tjene store penger ja.. betale skatt.. vel, kommer seff litt ann på.. store penger = skatt (men ikke så mye som dagens tyveri er på)

mindre penger = myye mindre skatt!! (langt under dagens nivå)

med tanke på hvor mye penger staten får inn fra skatten, og hvor lite som igrunn går tilbake til oss "forbrukere" av norge as, så syns jeg heller at skatten skulle hvert mindre.. og at vi sendte mindre penger ut av landet og til alle fattige verden rundt.. "vi" gir oss jo fattige!

bare å se på alt som er rundt det.. skole slites ned, nye blir ikke bygget (få av de hvertfall), sykehus stenges eller avdelinger legges ned, veier.. jah.. trenger jeg si mere der..hehe, fattige i norge får et dårligere tilbud fra staten, enn fattige i afrika får i penge gaver av den norske stat jo (satt veldig på spissen, vet)

mine meninger hvertfall.. mye mer kunne jeg sagt, men stopper meg de.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så mener jeg at det er veldig urettferdig at de som er (relativt) rike skal få snyte seg unna, mens den vanlige Ola Nordmann må betale 1\3 av sin inntekt til staten..

Tips i vei, sier jeg, har ikke noe med tysting og gjøre men faktisk det at når de velger og snyte unna skatt, da har de på en måte lagt sitt eget hode på blokka. Før eller siden faller øksa.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten korreksjon der; de fleste av oss betaler ikke en 1/3 av inntekten sin i skatt. Vi har rundt ~30% inntektskatt selv på lave inntekter, ja, men den jevne borger kjøper som regel varer og tjenester innenlands for størstedelen av lønna, og der betaler vi 25% til! Og trenger jeg å nevne særavgifter (bil, bolig etc.) engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Øyvind, vi får faktisk noe igjen. Velferdsstaten. Det er jo ikke akkurat småtterier. Og det er som nevnt i en annen tråd faktisk veier i Norge.

Betal skatten din, det er mitt mantra. Man kan være uenig i systemet, da får man forsøke å endre det.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk hvordan norge hadde vert visst vi ikke hadde betalt skatt...

hadde ikke vert billig å hatt ungene på skolen

og hva visst du hadde vert så uheldig å bli syk eller havnet i en ulykke å må på sykehus... ambulansen hadde vel ikke engang tatt deg med før de hadde garanti for pengene....

synest vi har det fint i norge jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten korreksjon der; de fleste av oss betaler ikke en 1/3 av inntekten sin i skatt. Vi har rundt ~30% inntektskatt selv på lave inntekter, ja, men den jevne borger kjøper som regel varer og tjenester innenlands for størstedelen av lønna, og der betaler vi 25% til! Og trenger jeg å nevne særavgifter (bil, bolig etc.) engang?

Nei det trenger du ikke. Betaler 37% skatt. + alt annet det er moms på + bil-bolig etc. Så til syvende og sist tror jeg faktisk MINST 75% av inntekten min går til staten.

Folk skryter av at vi er så rikt land og at folk har så mye kr. Da lurer jeg på hvoror jeg sitter og klør meg i hode og lurer på hvordan lønna skal holde til neste måned. I 1 uke nå og videre frem til 28 har jeg hatt 55 kr på konto. Jippi så rike vi er:fucku:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor er det jo greiest å bare holde kjeft, for hvis vi er uenige i systemet så burde vi ikke si det????

Jeg er uenig i at 70% skatt er riktig... jeg skulle gjerne fått trekt 50% av lønna mi når jeg fikk den, men da skulle jeg ikke betalt 1 kr i mva og annen statsdritt...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvem eller hvor en skal henvende seg hvis en vil tipse om skatteunndragelse?

Hvilke konsekvenser kan dette få?

Er en ganske grov sak...

Hva syns folk om dette? Er det greit at noen kan tjene store penger uten å betale skatt?

Ring ditt lokale ligningskontor og fortell de hvem saken gjelder,

hvordan dette foregår og generelt alt du vet om saken. Du kan

gjerne være anonym, de er meget interessert i slike tips

(i allefall her i distriktet).

lykke til.

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det trenger du ikke. Betaler 37% skatt. + alt annet det er moms på + bil-bolig etc. Så til syvende og sist tror jeg faktisk MINST 75% av inntekten min går til staten.

Folk skryter av at vi er så rikt land og at folk har så mye kr. Da lurer jeg på hvoror jeg sitter og klør meg i hode og lurer på hvordan lønna skal holde til neste måned. I 1 uke nå og videre frem til 28 har jeg hatt 55 kr på konto. Jippi så rike vi er:fucku:

det har ikke slått deg at du gjør en feilprioritering et sted da?

siden du bruker opp pengene dine for fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende han feilprioriterer litt, men det forklarer ikke hvofor en som er fattig i norge, må klare seg på 1500-2000 kr til alt av mat,klær,regninger etter at staten har trekke tilbake ca halvparten av den sosialstønaden man får (som ikke er på så innmarig mye fra før av at det gjør noe!)

sier ikke at kong erik er fattig.. men bare sammenlignet han med en fattig, kan jo hende kong erik ikke har den høyeste utbetalte lønna!! uforutsette utgifter kan jo kommer når som helst i dette landet.. og de er som oftest ikke av de små sortene..

ryker du med et dekk på bilen, så er det ikke bare å gå og få seg et nytt dekk til produksjonspris lissom!! det er frakten,momsen,avgiftene osv osv osv som legge på.. på et dekk!!

og før noen sier det!! kolektivt er ikke svaret på den saken der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleie

Div forsikringer

Regninger generelt som tlf/strøm etc

Mat

NRK lisensen som også kom denne måneden.

Uforutsett som at jeg måtte ha bilen på service denne måneden.

Bensin på bilen.

Mulig jeg feilprioriterer men kan ikke helt se hvor jeg kan gjøre ting anderledes.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider