ole12 Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Heisann. Idag etter at jeg hadde fylt på bensin på bilen, så fikk jeg ikke starte den. Jeg vrengte rundt nøkkelen, men det skjedde ingenting, ikke noe lyd. Det har skjedd et par ganger før, men da kunne jeg bare prøve et par ganger så startet den. Men idag på bensin stasjoen ville ikke den starte i det hele tatt. Måtte skyve bilen igang. Det er ikke batteriet, skiftet det for ca.1 månedsiden. Og jeg kunne høre musikk og alt sånnt, men fikk ikke starta bilen. Noen ideet på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 ikke en bitteliten klikke lyd engang? er vel startern som har gått. men vil tippe du hører et lite "klikk" når du vrir om om det er det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Hmm er ikke sikker. det er noe lyd, men er umulig å forklare hvordan. Den er så lav at den hører du bare vis du hører godt etter. Kan godt være en klikklyd. Hvor mye koster en starter, er det vannskelig å skifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Kan også være bunnen på tenningslåsen Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Kan også være bunnen på tenningslåsen Sorry for å si det, men det sier meg ingen verdens ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Kanskje like godt å stikke innom Møller å få dem til å hjelpe deg, eller en god kompis? Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Kan høres ut som tenningsbakstykket ditt... Pleier å være ganske dårlig på vw. Du mangler vell ikke visker eller vifte av og til? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Typisk tenningslåsbakstykkefeilsymptom (trolig dagens lengste ord). Alle vi som har, eller har hatt halvgammel VW har opplevd dette. Personlig opplevde jeg dette allerede i 1989 på min da 5 år gamle Jetta... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 har du alarm? Det samme skjedde meg og da var det alarmen som hadde slått seg vrang, slik at startsperra sto på uansett. Måtte da enten rulle igang bilen eller tjuvkoble starteren. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 er nok bakstykket på tennings låsen. har også hatt dette på min forrige rado, kunne trille den i gang men ingen ting skjedde når jeg vrei på nøkkelen Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Plages med samme, fant ut at jeg måtte vri nøkkelen fort og litt hardt, da kommer den. Eventuellt lirke litt :P Men nå blir det ny bakstykke tenker jeg. Big deal å skifte dette selv? Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Exactly my point Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 hmm. for i går så fikk jeg ikke start på bilen når jeg skulle på jobb. så måtte få en kompis til å trille den i gang. men etter jobb fikk jeg plutselig start på den. Samme når jeg skulle på butikken. Starta med en gang. Alt fungerer helt fint, viftene og viskerene fungere. er det fortsatt tenningslåsbakstykkefeilsymptom? Hvordan kan jeg bytte ut den, evt fikse? Dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 hmm. for i går så fikk jeg ikke start på bilen når jeg skulle på jobb. så måtte få en kompis til å trille den i gang. men etter jobb fikk jeg plutselig start på den. Samme når jeg skulle på butikken. Starta med en gang. Alt fungerer helt fint, viftene og viskerene fungere. er det fortsatt tenningslåsbakstykkefeilsymptom? Hvordan kan jeg bytte ut den, evt fikse? Dyrt? Det er fortsatt den ja. Fordi den blir bare dårligere å dårligere... tilslutt får du ikke start.Den er ikke stress å bytte. -ta av deksler rundt rattstemmen og nedover. -Helt i bunn av rattstammen må du stru av en 13 mutter, og noen umbrako skruer oppover, dette ser du. -Dra opp rattstammen - Er en liten skrue på innsiden av tenningslåsen mot stammen - Denne må opp, oxo tar du ut tenningslåsen. - Delen du skal ha tak i er selve den du setter nøkkelen inn i, eller der nøkkelspissen treffer når du setter i nøkkelen. - Den kan du bytte. Håper du skjønte det:P http://www.bilforumet.no/corrado/148208-aiai-n%E5-begynner-jeg-%E5-bli-litt-lei-startvansker.html Står mye der, er diskutert før dette. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hvor får jeg kjøpt en sånn del da? Hva skal jeg spør etter da? Hva trenger jeg av verktøy for at ta av den? Må jeg av med rattet også? Har ikke verktøy til å ta av den store mutteren i rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg