Gå til innhold

Kjøp av 1-serie; hva bør jeg være OBS på?

Ranger emnet


2fast4u86

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Selv om du skal kjøpe brukt så er disse bilene relativt nye så jeg tror ikke det har dukket opp noen typiske feil ennå. Det tekniske er så vidt meg bekjent ganske solid.

 

Jeg har en 2005 116i som jeg i det store og det hele er fornøyd med: relativt billig, greit med plass, veldig god å kjøre, greit med motorkraft når du venner deg til den og det er heller ingen bil man er redd for å stille fra seg på gaten i byen nattestid. Men karismaen til en 6-sylinder har den absolutt ikke!

 

Det eneste problemet jeg har hatt med min er at DSC'en en sjelden gang reduserer motorkraften selv om bilen ikke sladder/spinner. Ganske irriterende dersom man skal akselrere ut på motorveien el.l. Den foreløpige løsningen på problemet er å skru av DSC'en...

 

116i er en relativt billig bil så jeg tror ikke du får igjen pengene den dagen du skal selge bilen igjen dersom du virkelig slår deg løs på ekstrautstyrslisten, men to ting setter jeg virkelig pris på i min egen bil: sportsseter og xenonlys. I tillegg kunne jeg ønsket meg en mer oppgradert interiørpakke med skikkelige alu-lister og alu-innlegg på ratt og girspak. Man blir litt lei av å se på det svarte plastikkrattet og girspaken etter en stund!

 

Run-flat dekkene er forresten heller ikke så bra, sats heller på vanlige dekk og et dekk-rep-kit i tilfelle punktering! Vanlige dekk er like sportslige og samtidig mer komfortable enn runflat.

Lykke til!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen, og takker for svar... Jeg tenkte i utgangspunktet på en 116, ettersom det er den rimeligste varianten. Jeg liker disse bilene så utrolig godt. De ser så sinnsykt bra ut + at man slipper unna "pakkis-stempelet". Men Kimo, har du noen enkle tips/råd til hva jeg kan gjøre med en "plain" 1-serie, for å få den til å se mest mulig grom ut? Tar i mot alt av innspill!

Jeg skal forresten kjøpe den brukt (innbytte).

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport:

599469_1.jpg

 

"vanlig":

bmw_130i_07.jpg

 

Dette er med på m-sportspakken:

 

- GCSW stoff/Sensatec-kombinasjon 'Flashpoint' Sort/Sort (alternativt

LWSW/LWAL/LWB7/LWA5/LWB8 mot pristillegg)

- 704 M sportsunderstell

- 715 M aerodynamikkpakke

- 2MG M lettmetallfelger, Dobbelteke 207 M (alternativt 2MH mot pristillegg)

- 321 Lakkerte eksteriørdetaljer

- 4MG Interiørlister i aluminium glaciersølv (alternativt 4A3/4AS/4B3 mot

pristillegg)

- 775 Individual antrasitt taktrekk

- 481 Sportsseter for fører og forsetepassasjer

- 710 M Sportsratt i skinn

- 760 BMW Individual høyglans Shadow Line (for 3-dørs) (alternativt 346)

- 339 Høyglans Shadow Line (for 5-dørs)

- 520 Tåkelys

- M innstigningslister med M-logo

- M fotstøtte på sjåførsiden

- Girspak 'Shortshifter' (ikke med 205) i walknappa-skinn

- Håndbrems i skinn

- Eksosenderør i krom

 

 

Bare sportssetene alene er verdt prisen! Helt rå, og m sportsrattet i skinn er heller ikke dumt!

-05 BMW 120d m-sport

The only 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hei igjen... Fyrer opp litt liv i denne tråden, ettersom jeg ikke har deltatt her på en stund nå. Vurderer å gå for en 118 diesel faktisk. Dette har jo selvfølgelig bakgrunn i de skyhøye bensinprisene, som er ute og går om dagen... Tenker dette er en brukbar motor, med nok hestekrefter for meg. Noen som forresten har noen innspill vedrørende dieselmotoren i denne bilen? Erfaringer?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Kjøp noe annet. Reg kjede hopper over på disse motorene. Om du kvæler motoren og slipper yt igjen clutsen for og starte på trill så hopper kjede over og vips ...stenshagen neste.

 

Dette MÅ jo være en garanti-sak.. Eller så må det ha vært en aksjon på det eller no...

- VW Golf VR6'93

- VW Golf 1,8'89 (utbedres)

- VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår