Gå til innhold

SkodaTurbo:Turbo/tuning prosjekt

Ranger emnet


Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Nåh lydn i en 1.8T e heilt værst når man begynn å passer chippestadiet;) feks en 330hk høres heilt sinnsvakt ut :P

mn sia du ikke lika bråkelyd så vil jeg anbefale å styre unna åpent wastegate rør;) hehe

 

Men vil si at den feteste lyden er bare et kraftig Blås, bare kraftig uvær når bilen farer forbi hehe

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

 

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe..

Jeg for se,om jeg skal beholde den,mulig jeg kjører 2.5 rør der katen er nå..Vil jo ha mest mulig flow,og minst mulig bråke lyd fra eksosen..men tiden for vise,hva jeg ender opp med..

Men tror du jeg øker noe på hk eller nm,med 3 tommer downpipe???

 

Du får nok ikke flere hester eller nm kun av downpipen, men du vil kunne yte mer av evt trim du kjøper senere, fordi motoren får jobbe lettere.

Men du vil nok merke det på gassresponsen!

 

mn sia du ikke lika bråkelyd så vil jeg anbefale å styre unna åpent wastegate rør;) hehe

 

 

ærlig talt, det tror jeg er LENGE før man anser som nødvendig på denne bilen ;) du tulla vel?

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo om hvilken turbo han går for=) 300hk området funker det fint med ca 38mm åpen wastegate, men blir nok sinnsykt mye rør kødd pga plassen på denne. Men Tøft Ijaaa hehe, om jeg hadde montert turbo med ekstern wastegate på 1.8t og det hadde vært plass så hadde jeg ikke vært i tvil:)

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

 

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer trim etterhvert ja.Så slapp av..Handler inn litt å litt..Har god tid jeg,,ikke noe stress.Har andre ting å bruke penger på også.Har en astra g jeg også pusler litt med iblant..Hus og alt rart å.Så kommer etterhvert :)

 

Amen 2 That =)

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

 

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jupp,trenger egentlig bare å sette på en annen type filter,til å med da kommer pyssshhh lyden med orginal dump..Ja,kommer seg nå,begynner å få fatt i ting og tang som jeg har bestilt.Men Ole-mann,prøv å finn et stabstag til meg,finner til 1.9 diesel Octavia,men ikke 1.8t her i norge.

 

Bare et tips om du ikke allerede har funnet stabstag til bilen:

BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

 

De har til både 1.9TDI og 1.8T. Har bestilt til min 1.9TDI fra de. Så venter på det nå. Er av merket Sparco og koster kr 1350,- eks. frakt.

 

Mvh

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,er lenge siden jeg har skrivet noe her.!

Men det har vært litt rolig med bilen i det siste..

Har fått gjort litt da.

Montert stabstag,og den kostet meg 880 eks moms,og den er også fra sparco,så skjønner ikke hvorfor du skal betale 1350 kr fillern??,og jeg har ikke bestilt fra bsbildeler.

Har også lagt opp nye ledninger,mener da at jeg har jordet bilen/motoren mye bedre...La opp nye punkter med tykke kabler,og tro meg folkens.Det hjalp,bilen starter lettere,er mer stabil på tomgang,og sparker mye hardere.Og stabstaget hjelper endel det å,er gøy å kjøre bil nå,hehe.

Kommer mer oppdateringer etterhvert,har endel andre baller i lufa for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kult prosjekt:) kjør på så blir detta like gromt som mitt:p

 

har også kjøpt tårnstaget mitt på realcar;) 888 betalte jeg.

 

kjøpte også cobra variant 3 der, blir stivt og fint til sommern tenker jeg:P

 

 

I norge ;)

På Real Car.Du som er fra Akershus RS2matrix veit hvor det ligger..Er i nabo bygget til Økern bilauksjon,nesten ved alnabru..Gå inn på Realcar.no Er bra service,og de har bra utvalg,noe er dyrt og noe er jævlig billig..

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja gutter..

Da er det ¨på tide med en liten oppdatering,er en stund siden nå syns jeg..

Gjort endel ting og tang..

Kommer bilder i løpet av uka.

Og ikke bare det,jeg har fått kontakt med et firma nå.Som selger alt av tuning(alt av trim deler,senkesett,osv osv )

Jeg for tak i det jævlig billig,og det er god kvalitet..Jeg kjøper alt derfra til bilen min for tiden..Så er noen intressert i noe,så spør meg..

F.eks intercooler kitt,til 4000 kr,ferdig tilpasset og alt..Det er billig..Men si fra da,hvis noen skal ha noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår