Gå til innhold

Nybegynner trenger anlegg til Golf III, 93 mod

Ranger emnet


oaktree

Anbefalte innlegg

Som emnet sier trenger jeg anlegg til Golfen min, jeg har lite peiling på bilstereo men vil ha et anlegg med fokus på god lyd og en ganske grum bass, altså et anlegg som høres utenfor bilen men i hovedsak spiller for de som er INNE i bilen. Dette innebærer sikkert at jeg må ha en ganske allright sub! Det som står i bilen nå er standard anlegg, trenger også ny CD-spiller.

 

Jeg har liten peiling på hva bilstereo koster så ikke le hvis jeg setter budsjettet for lavt eller høyt. Tenkte et budsjett på 3-4000. Ønsker evt forslag til setup og hvordan jeg skal gjøre dette..

 

PÅ forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.morel.no og http://www.bilradiospes.no <-ta en titt ang priser osv :)

 

spiller vil jeg anbefale pioneer, men her er det egentlig bare din personlige smak som bestemmer hva valget treffer :)

Sub: Mange på forumet som nevner RE om dagen. Skal bygge kasse til en imorra så om jeg er fornøyd skal jeg si ifra ;) (fåes hos morel)

Frontsett: Morel har frontsettene som jeg personlig synes låter penest, men her burde du egentlig høre på diverse sett før du bestemmer deg :)

Forsterkere: US amps er veldig på hugget for tiden. visstnok mye for pengene :) Hvis ikke er dynabel helt klart noe å snuse på. også her får man mye for pengene.

US amps fåes også hos morel og dynabel finner du på dynabel.no :)

Forsterker på både sub og frontsett er HELT KLART å foretrekke. Kan ikke sammenlignes å drive frontsett på cd-spilleren i forhold til en brukbar forsterker :)

 

Men hvis du titter på linkene øvers så ser du fort at 3-4k skal det VEEELDIG lite til for å overstige desverre =/ men alt går selvsagt ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag:

 

Kjøp et bra komponentsett, gjerne brukt eller gjennom noen stereodudes her på forumet som får litt rabatter ;) Med en forsterker til.

 

Og ett 10 /12" basselement i tett kasse! På en monoblokk eller bridged 2-kanaler. Tett kasse fordi det gir penest og best lyd (min mening)

 

Da vil du etter min mening får bra oppsett i en golf. Husk å kjøpt feite kabler og legg opp riktig.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :) men har noen spørsmål

 

Er det bare å pælme ut alt som er originalt da og sette komponentente i frontdørene?

 

Men hvor stor effekt bør komponentsettene være på, hva er mye hva er lite? Og man trenger bare 1 forsterker som kan drive sub og komponentsettet sammen ikke sant? Hvor bør jeg plassere suben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :) men har noen spørsmål

 

Er det bare å pælme ut alt som er originalt da og sette komponentente i frontdørene?

 

Men hvor stor effekt bør komponentsettene være på, hva er mye hva er lite? Og man trenger bare 1 forsterker som kan drive sub og komponentsettet sammen ikke sant? Hvor bør jeg plassere suben?

 

 

 

Da bør du kjøpe en 4- kanaler :)

2 kanaler til frontsettet, og så brokobler du subben på de 2 resterende!

 

Aldri gå etter watt, det er bare tull. Se heller mer på følsomheten å ting som det!

Men ja, 6,5`` går rett inn fremme i Golf 3 :)

 

Bare legge en god del penger i frontsett, sjekk ut Morel og Hertz :)

 

Fronsettet er etter min mening det viktigste i bilen, etter en god spiller ;)

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt de være, men hvis du vil så kan du koble de på cd spilleren eller noe avhengig av hvordan forsterker det blir på deg.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Er blitt klokere på hva jeg trenger nå i hvertfall, men nå må jeg jo velge hva slags merker og modeller osv...

 

De har en del ting til ganske rimelig pris på Torshov bilrekv. vet ikke om dette er bare dritt jeg eller om det duger. Merket er "a/d/s" eln "Analog and digital systems"

 

I så fall fra nettsidene dere anbefaler, morel, bilradiospes. har dere noen eksakte produktanbefalinger :P? Vet dette blir veldig forskjellig fra person til person men noen forslag hadde vært greit!

 

Tusen takk folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a/d/s har jeg lest innpå her flere ganger at er litt 'bøff'. Er på høyde med saga og hakket bedre enn usCarvor. Med andre ord er dette noe du bør styre unna. Kjøp heller noen bedre merker brukt.

Dynabel har jo også en del til en rimelig penge som jeg har hørt er veldig bra. Verdt en titt i allefall!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår