Gå til innhold

1.9TDi Chipping Tips og Triks!! :)

Ranger emnet


tdip0wer

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Tenkte at her kan vi dele erfaringer og informasjon om den berømte 1.9TDi motoren.

 

Har sjøl en Seat cordoba vario 98mod. med VAG sin 1.9TDi motor. Er 90hk orginalt. Første jeg gjorde med den var å bytte alle vakum slangene til turboen og monterte konisk sports luftfilter. Bilen ble en del kvikkere og økte ca. 10km/t

Har chippet den nå til ca. 125hk/280nm og bilen drar godt unna synes jeg til og være en 90hk i utgangspunktet. Den lader 1.5 bar ved full gasspådrag, man merker det spesielt godt fra 100km/t og oppover. Ifølge min Garmin så har jeg hatt 210km/t på flat mark og det er ikke dårlig syns jeg, men det er klart man vil ha mer krutt under huven. Har vurdert lystgass en stund og sett på filmklipp at det fungerer meget godt på diesel motorer, kunne jo vært interessant og prøvd.. hehe

 

noen andre som har tips om hvordan man kan få mer power i denna motoren? takk for alle svar på forhånd :)

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men har faktisk hørt om og opplevd at turboen fort kan ta kveld før 200 000 på VAG tdi'er(fårsåvidt også på andre nyere tdi'er) Om det kommer av dårlig vedlikehold eller kvalitet, vet jeg ikke. Kansje di er følsomme på feil oljetype eller noe..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg kan gjøre for at turboen lader 1.5 bar konstant? min lader 1.5 ved fullt pådrag så synker den litt, så jobber den seg gradvis opp igjen. noen ideer?? :)

 

Du kan kjøpe deg en WG med strammere fjær, justere opp trykket(så peaker den på litt mer) eller kjøpe en skikkelig boost controller.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår