tdip0wer Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei folkens. Tenkte at her kan vi dele erfaringer og informasjon om den berømte 1.9TDi motoren. Har sjøl en Seat cordoba vario 98mod. med VAG sin 1.9TDi motor. Er 90hk orginalt. Første jeg gjorde med den var å bytte alle vakum slangene til turboen og monterte konisk sports luftfilter. Bilen ble en del kvikkere og økte ca. 10km/t Har chippet den nå til ca. 125hk/280nm og bilen drar godt unna synes jeg til og være en 90hk i utgangspunktet. Den lader 1.5 bar ved full gasspådrag, man merker det spesielt godt fra 100km/t og oppover. Ifølge min Garmin så har jeg hatt 210km/t på flat mark og det er ikke dårlig syns jeg, men det er klart man vil ha mer krutt under huven. Har vurdert lystgass en stund og sett på filmklipp at det fungerer meget godt på diesel motorer, kunne jo vært interessant og prøvd.. hehe noen andre som har tips om hvordan man kan få mer power i denna motoren? takk for alle svar på forhånd :) Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 større turbo og IC!:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdip0wer Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 ny turbo er ikke umulig, men det blir når den jeg har er gåen.. men det kan jo ta sin tid siden jeg prøver å ta vare på den så godt som mulig. en turbo kan jo vare hele bilens levetid hvis man behandler den rett og lar den hvile etter sportslige kjøreturer :) Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Jepp, men har faktisk hørt om og opplevd at turboen fort kan ta kveld før 200 000 på VAG tdi'er(fårsåvidt også på andre nyere tdi'er) Om det kommer av dårlig vedlikehold eller kvalitet, vet jeg ikke. Kansje di er følsomme på feil oljetype eller noe.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdip0wer Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 ja har også hørt om at den kan ryke etter ett par hundre tusen men det kan vel variere fra bil til bil.. kunne tenkt meg en vnt turbo fra audi/vag sin 110hk.. jeg vet ikke hvordan turbo som står i min bil men det er ikke en vnt har jeg blitt fortalt.. Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdip0wer Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 noe jeg kan gjøre for at turboen lader 1.5 bar konstant? min lader 1.5 ved fullt pådrag så synker den litt, så jobber den seg gradvis opp igjen. noen ideer?? :) Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 noe jeg kan gjøre for at turboen lader 1.5 bar konstant? min lader 1.5 ved fullt pådrag så synker den litt, så jobber den seg gradvis opp igjen. noen ideer?? :) Du kan kjøpe deg en WG med strammere fjær, justere opp trykket(så peaker den på litt mer) eller kjøpe en skikkelig boost controller. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.