Vidunderet Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Hei alle- Vet ikke om jeg skriver rett plass nå siden jeg er ny her. Men spørsmålet mitt- som jeg håper dere kan hjelpe meg med er rett og slett; Var en tur i byen og kjørte,- brått blei ei bildør åpnet og selv om jeg svingte unna så kunne jeg ikke unngå å treffe den. Han påstår det er min skyld jeg mener det er hans. Er det noen som vet noe om dette eller hørt om noen i lignende situasjon.. Please svar meg kjapt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidunderet Skrevet August 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Hei og takk for svar. Jo jeg lå godt under fartsgrensen dette var i byen klokka nitten. Han mener at siden han stod stille så har jeg all skyld.. Jeg skjønner ikke helt det. Han skal jo være aktpågivende selv om han kun forlater kjøretøyet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 100% Han sin skyld. Selv om han sto stille så åpnet han døra ut i din kjørebane. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Selvfølgelig er det hans skyld så lenge du holdt fila di.. Kan jo sammenlignes med vist det står en kar på siden av veien, og kaster seg ut forran deg, og du får skylda.. Ikke la deg hærse med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Var borte i et likt tilfelle når jeg kjørte budbil, han som stod stille får skylda som de andre her sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidunderet Skrevet August 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Tusen hjertlig takk for alle svar ! Var hyggelig å høre jeg slipper å punge ut med egenandeler hehe u saved my weekend :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Hvilken fart holdt du? Fartsgrensen er vel 30? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Jeg låner litt tråden da dette er løst. Hva skjer hvis noen gutter skater i en uoversiktelig sving sent på natta. Fartsgrensen på veien er 60. Og en bil kommer i 60 gjennom svingen, han blir overrasket av skaterne og klarer ikke å svinge unna. Han meier den ene ned. Vil sjåføren få skylda? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 ja Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 du skal klare å stoppe for enhver utilregnelig hindring elns? Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 du skal klare å stoppe for enhver utilregnelig hindring elns? det stemmer. ifølge paragraf tre i veitraffik loven skal den ferdenede i traffiken (les bilfører) kjlare å stoppe for en hver hindring man kan støte på. farten skal avgrenses til det omgivelsene tilsier. det er helt tragisk men slik er det i <norge. feks en på sykkel sykler over fotgjenger overgangen, dvs han har vikeplikt for deg da han sykler i en fotgjenger overgang, men kjører du på han så er det din skyld da du har vikeplikt da det er en ovetgang! tragisk? JA! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonolav95 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 nå er jeg ganske sikker på at det er lov å sykle over fotgjenger felt? noe som nettopp er innført? Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 ok, hmm, skulle gjerne sett en trailer klare å stoppe der hvis han kjørte i 30 Km/t. Det som skjedde irl, var at jeg kjørte der, og klarte å svinge unna begge, uten noen problemer. Men det var en jækli uhyggelig episode. Var klokka halv fire om natta... Man hører ganske godt en bil her, så skjønner ikke hvorfor de var i veien... Men det var bra at det gikk som det gikk. For det var skremmende... Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 det stemmer. ifølge paragraf tre i veitraffik loven skal den ferdenede i traffiken (les bilfører) kjlare å stoppe for en hver hindring man kan støte på. farten skal avgrenses til det omgivelsene tilsier. det er helt tragisk men slik er det i <norge. Jepp, dette er regelen. Dette betyr i praksis at han som åpnet døra er skyldfri i dette tilfellet. Sorry, men du blir nok nødt til å betale for påkjørselen. Paragrafen er forresten nummer 13, ikke nummer 3: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19860321-0747.html § 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 det høres helt rart ut da, det vil jo si at vis man skal kjøre i byen der det er parkerte biler overalt må farten være ca. 3km/t Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg