Gå til innhold

biltema

Ranger emnet


tharealbassmachine

skal jeg kjøpe sub og forsterker fra biltema  

92 stemmer

  1. 1. skal jeg kjøpe sub og forsterker fra biltema

    • ja du burde prøve å se om det er noe
    • nei biltema er bare søppel! ikke kast bort pengene dine
    • hvet ikke


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De på Clah Olsen til 900,- er faktisk veldig bra iforhold til pris!

 

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19442309

 

her er link til den han nevner. Den har 40A sikring.

 

 

 

 

 

Biltema ampen har 2stk 35A sikringer som leder meg til å tro at det er to separate trinn i den som i brokopling kanskje yter litt mindre, kun maks 35A over litt tid, men dette vet jeg ikke, det kan jo være 70A også, men i slike billige greier antar jeg alltid det verste.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg herja litt rundt i bagasjerommet i går og kopla brokopling på hvert stereostrinn slik at ampen i praksis ble en 2-kanals. Deretter satte jeg dem på fulltone og drev KUN frontsettet slik. My god det ble forskjell! DA låt det SÅÅÅÅÅ mye bedre, så fra nå av skal det være slik hos meg og je må ha en monoblokk til sub.

dermed basta

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre som jas sier, allt fra biltema av de billigere variantene brenner opp, når man lukker dem opp (sitter med kassa til en kamerat av meg her og nå) er kortene så dårlig lagt at det er rett og slett en tidsinnstilt kortslutningsbombe. Og de dyrere variantene de har får man mye billigere på en mer serriøs lydforetning. Ikke kjøp biltema dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Er nok desverre som jas sier, allt fra biltema av de billigere variantene brenner opp, når man lukker dem opp (sitter med kassa til en kamerat av meg her og nå) er kortene så dårlig lagt at det er rett og slett en tidsinnstilt kortslutningsbombe. Og de dyrere variantene de har får man mye billigere på en mer serriøs lydforetning. Ikke kjøp biltema dritt!

 

bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre som jas sier, allt fra biltema av de billigere variantene brenner opp, når man lukker dem opp (sitter med kassa til en kamerat av meg her og nå) er kortene så dårlig lagt at det er rett og slett en tidsinnstilt kortslutningsbombe. Og de dyrere variantene de har får man mye billigere på en mer serriøs lydforetning. Ikke kjøp biltema dritt!

 

Skal ikke disse ampene har termisk sikring for å forhindre slikt?

Om så så vil jo dette være en garantisak, det er jo ikke nødvendig å forklare NØYAKTIG omstendighetene....

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg herja litt rundt i bagasjerommet i går og kopla brokopling på hvert stereostrinn slik at ampen i praksis ble en 2-kanals. Deretter satte jeg dem på fulltone og drev KUN frontsettet slik. My god det ble forskjell! DA låt det SÅÅÅÅÅ mye bedre, så fra nå av skal det være slik hos meg og je må ha en monoblokk til sub.

dermed basta

 

 

Siterer meg selv jeg...

Nå har jeg koplet om igjen...satte inn en firekanals FULLTONE Denon på en ca 50-60W RMS (minst, i 2ch), brokopla de to trinnene og splitta phonoen over disse to trinnene slik at den nå spiller som en sterk 2 kanals. Da ble det enda et hakk bedre i diskanten enn med Bitema som nå er forvist til kun å kjøre sub siden den hadde lavpassfilter. Nå spiller det HELT annerledes enn før der inne og det var med et stor smil jeg rånet rundt i oslo sentrum og hørte på Queen Greatest Hits 3. En fin dag.

 

Så added final comment, biltema holder ikke hvis man skal ha noe volum!

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok stryk det!

Jeg hadde en tur i bilen i går, den ene ampen er IKKE NOK til hele anlegget.

Den skal fra nå av KUN spille frontsettet, må ha en mono til suben.

 

Biltema ampen er for svak,

Når jeg peisa opp volumet med bass boost på null hørte jeg fortsatt tydelig vreng i mitt "2.1" setup. AMpen har ikke strømkapasitet til begge oppgavene. Men nå snakker jeg maks volum da!

 

Men hvilken annen forsterker får man til monobruk til 900kr?

 

De andre er kanskje mer for pengene, men det er fortsatt større summer.

 

enne 2 kanalerene : saga har jeg hørt brokobbla på en Peerless 12" i lukka kasse, og et spilte greit og høyt. Men vet ikke hvoran justeringne var ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka SAGA og tallene så jo ut til å være litt bedre enn biltema hvertfall, men jeg stusset på at den hadde 2x25A sikringer, når biltema har 2x40A. Om det er noe i dette vet jeg ikke men det skal jeg finne ut. Tenker i utgangspunktet at de ikke vil få godkjent produktene sine hos CE ellerno hvis sikringene ikke er dimensjonert sikkert, altså hvis biltemasikringene er for store til ampen.

 

noen som vet noe om dette?

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka SAGA og tallene så jo ut til å være litt bedre enn biltema hvertfall, men jeg stusset på at den hadde 2x25A sikringer, når biltema har 2x40A. Om det er noe i dette vet jeg ikke men det skal jeg finne ut. Tenker i utgangspunktet at de ikke vil få godkjent produktene sine hos CE ellerno hvis sikringene ikke er dimensjonert sikkert, altså hvis biltemasikringene er for store til ampen.

 

noen som vet noe om dette?

 

Forstore sikringer blir gokjent, da det ikke er fare for å start brann før sikkringen ryker.

 

regner en 13,8V så gir 2 X 25A sikkring 2X 345W eller 1X 690W

I ren strøm. Motstand kan jo variere resultatet av effekt til høyttalera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår