Gå til innhold

245 campingvogn

Ranger emnet


PVNYHUS

Anbefalte innlegg

  • 10 months later...
Hvordan er det med egendesigna påbygg på en kjøpt henger?

 

Altså, kjøpe en henger og pelle av alt utenom ramma, og nesten bare "sette" et karosseri oppå!

 

Krever som med alt annet godkjenning, dog virker de noe rundere på slike ting :)

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en sånn henger jeg. Lakkert i bilens farge med matchende hjul :volvsmile

 

Det hadde vært enda fetere hvis man kappa den der frontruta møter taket, så kunne man hatt forseter som var snudd motsatt vei og baksete til å slå ned som vanlig så kunne man sitti 5 stk inni der og drikki øl.

Når man skulle sovet så slår man bare ned baksetet og har den fine gode plassen å sove på.

 

Har bodd baki 245n min i 2uker på roadtrip i danmark, funker knall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en sånn henger jeg. Lakkert i bilens farge med matchende hjul :volvsmile

 

Det hadde vært enda fetere hvis man kappa den der frontruta møter taket, så kunne man hatt forseter som var snudd motsatt vei og baksete til å slå ned som vanlig så kunne man sitti 5 stk inni der og drikki øl.

Når man skulle sovet så slår man bare ned baksetet og har den fine gode plassen å sove på.

 

Har bodd baki 245n min i 2uker på roadtrip i danmark, funker knall det!

 

hadde vært enda kulere om den ikke var kappet...

tenk da, i motorrommet kunne du hatt bagasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant, men da hadde den blitt jævlig lang og hadde heller ikke blitt en "forlenging" av 245n som drar. Hadde bare vært to 245er på rad.

 

Bagasjen kunne man hatt i en skiboks på taket på hengern :volvsmile

eller så holder med med å ha bagasjen baki 245n. Får plass til absolutt alt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! Får man sånne ting godkjent her i Norge?

 

Hadde vært knallfett å lagd bagasjerom under panseret. og kanskje fjerna forhula og sveisa igjen hjulbuene foran så den hadde blitt en ordentlig tilhenger.

Hadde vel blitt litt kjip å svinge med med forhjul.

 

Jada. Slikt får man godkjent i Norge. For noen år siden så jeg en Subaru som var gjordt slik med - og den hadde norske skilter. For et par uker siden så jeg en gammel "Boble-buss" som var korta inn, så den var bygd som en boggi-henger - og blei dratt av en Boble-buss. Jeg møtte ekvipasjen langs veien, så jeg rakk ikke å se om de hadde norske skilt.

 

Å lage en henger ut av "full lengde" ville blitt problemer. Du ville fått altfor høyt trykk på kula. Alternativet ville jo blitt å lage den som en slepe-henger. Det ville blitt mye greier med sving, drag og bremser. Men det kan hende det hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår