Gå til innhold

Hjelp til godkjenning av v8 i 245

Ranger emnet


_240_turbo_

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har en -86 245 som jeg har hente for en billig penge og har lyst å bygge en chevrolet 305 smallblock i den da jeg allerede har motoren bare et steinkast unna.

 

Men jeg tok en telefon til volvo norge i dag og han jeg snakket med sa at jeg ikke kunne få den motoren godkjennt i min bil da de bare godkjenner 220hk og ca 275nm og min har 170hk og en plass mellom 3-400nm.

 

Vet det ligger kopi av godkjenning fra volvo norge her på forumet men hva ska jeg gjøre?

kan jeg skrive ut det dokumentet og bruke det eller må jeg få tak i en annet eller er det håp om å få godkjennt den motoren i bilen i det hele tatt??

 

Mvh Kai-Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strup ned 305'n.. Eller benk den på nytt... Tviler sterkt på at det er så mange nm igjen på dem gammle dassen.. Det er det iallflall ikke på noen av mine.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strup ned 305'n.. Eller benk den på nytt... Tviler sterkt på at det er så mange nm igjen på dem gammle dassen.. Det er det iallflall ikke på noen av mine.

 

Men du vet her oppe på nordpolen er det ikke bare å få den benket på nytt, vi har ikke slikt utstyr og det må sendes langt av gårde for å få det til.

 

Men har tilgang på en 350 også så funderer nesten og bare søke om å få sette den i med en gang.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAn fyren som caprice her på forumet kjøpte chevolvon sin av hadde vært i kontakt med volvo og biltilsynet om godkjenning av 350 v8 og det ser ut til å gå an, så lenge man sender ordentlig søknad osv.

 

Det lureste er vel å prøve selv og ikke høre på hva alle andre sier, for alle sier jo forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det med 350 så blir jeg mildt sagt sjokka vist det ikke går med en 305.. Så vidt jeg vet så har alle 305 som har blitt produsert hatt mindre effekt enn en 350:-/

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er vel å prøve selv og ikke høre på hva alle andre sier, for alle sier jo forskjellige ting.

 

Riktig..

 

Volvo sa det samme til meg; at det er for mye dreimoment bla bla...

Sendte en skriftlig søknad og vips, godkjent :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja, må nok bare skrive søknad. Noen som har en mal? :D

Har faktisk tilgang på både en 305 og en 350 så nå er det bare til lommeboken og bestemme. Bilen som jeg skal ha det i er alerede på gårsplassen. :)

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet vet ikke så mye om at volvo har trukket tilbake papirene så Er bare sende søknad.

 

jeg fikk iallefall godkjent søknaden.

 

Du har tilfeldigvis ikke kopi av søknaden så jeg kan bruke den som mal? :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår