Magnum Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 noen som har noen ideer om å ta bort den orginale bremsekraft forsterkeren og sette på "løse" hovedpumper? noen som har testet dette fra sellholm? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 lag deg en brakett og monter hovedsylindern på den og forleng utvekslinga på bremspedalen og voila ;) spør texascom! han har dette på sin 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 ingen andre som har noe lurt på lur? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 noen som har noen ideer om å ta bort den orginale bremsekraft forsterkeren og sette på "løse" hovedpumper? noen som har testet dette fra sellholm? Hvordan er det å få godkjennt bilen hos BT uten bremsekraftforsterker da? Jeg lurer på noe slikt som på bilde jeg også, men det må gå å få det godkjennt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Man får det neppe godkjent hos BT pga forsterkeren gjør det lettere å bremse uten å tråkke så hardt på pedalen. Uten den forsterkeren og med de løse hovedpumpene, kommer jo pedalen til å være steinhard hele tiden. Så er jo ikke noe for bestemor.. Med andre ord, bt godkjenner det ikke.. Var å spurte BT her oppe om ca det samme.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 pedalen blir ikke nødvendigvis steinhard. her utvekslinga på pedalen og og størrelsesforhold mellom hovedsylinder og sylinder i caliper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Nei, men den blir betydelig mye hardere... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 er jo bare å prøve. så lenge du står en bremsetest kan de vel ikke si så mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Bremsetesten står du jo, men man må som sagt trykke ekstra hardt på pedalen iforhold til en orginal 240.. Med andre ord, bestemord hadde kollidert om hun skulle kjøre en uten bremseforsterker kontra en med... Hvis du skjønner.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 tull... med rett utveksling så er det inga problem. kraft gange arm. men at den blir mer knapp det kan jeg gå med på men det utligner man på størrelsesforhold mellom hovedsylinder og sylinder i caliper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Var ihvertfall det svaret jeg fikk fra BT.. Er jo rett med det du sier, kraft gange arm, men det nytta ikke for BT.. Så lenge ei bestemor med dårlig hofte ikke ville ha klart å kjøre den, er det ikke godkjent... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 er vel egentli bare å motbevise det for dem da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy.horse Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Så lenge bilen er levert med bremskraftforsterker skulle den være der, opplyste BT til meg. Kunne vært morsomt og fjernet den for å få bedre plass på sugesida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Det skal ikke være noe problem å få dette godkjent siden 240 er homologert for Gr.A med bremsevugge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Det skal ikke være noe problem å få dette godkjent siden 240 er homologert for Gr.A med bremsevugge! Lar det seg gjøre å få tak i papirer som viser dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.