Gå til innhold

Splitter ny gammelbil: Corsa A 86

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Jess, da har jeg kjøpt meg bil jeg og. Har store planer for den, men jeg har ikke all verdens til penger, så får se hva jeg finner på for noe lurt.

 

Har bare et par spørsmål: hvordan skifter jeg frontrute? Den er ødelagt, jeg har fått tak i ny. Skal også bytte høyre skjerm og dør pga liten kollisjonsskade. Vil gjerne kjøpe dør og skjerm om noen her har noe liggende. (Holder til i Stavanger, om noen i området skulle lese dette og ha noe å selge meg..)

 

Motoren krangler littegrann når jeg kjører på lavt turtall, også når jeg bremser ned med motorkraft (girer ned). Hadde vært litt moro om den gikk litt reinere. Noe jeg kan gjøre med dette? (Har btw gått knappe 89000..) Er jo choke på den, og den går jo litt reinere når jeg choker bittelitt.

 

Rustehull i bagasjerommet. Ikke så veldig store, men de er der (1,5x1,5 cm eller noe, 2 stk). Regner også med at de kommer til å vokse ettersom regnet, snøen og vinterdritten kommer. Hvordan kan jeg reparere sånt noe? Er rust et par andre steder og, men det er bare overfladisk.

 

Senkesett og felger: har planer om å senke den og få på felger så billig som overhode mulig. Noen tips til hvor jeg kan skaffe nevnte ting? Kan godt være brukt. Stylinga trenger ikke en gang å passe, jeg kan tilpasse... :D

 

Edit: en ting til, hvilke dimensjoner må det være på skruhull og sånt noe for at det skal passe på denne bilen? Det er 4-bolts, er alt jeg veit.. :cool:

 

Edit 2: sentrallås (kanskje fjernstyrt) og elektriske vinduer hadde jo vært moro det og. Noen tips på den fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil da!

 

Frontruta kan du ta ut ved å vippe ut pakninga litt og litt, eller du kan "legge" deg i setet og sparke den ut med beina. ;-)

 

Hav hverken dør eller skjerm til overs så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men sjekk veng.no.

 

Høres ut som om du har et forgasser problem, men du kan jo prøve med litt nye plugger og sånne enkle ting først.

 

Rusta bør skjæres bort, for så å sveises inn plater i "hulla"

Eller så kan du tette med fugemasse, glassfibersparkel eller noe annet fint du finner.

 

Søk på nettet etter senkesett. Autodb.no og finn.no

Er mye fint å få kjøpt på http://www.blitzpower.no også.

 

Felgene skal ha boltsirkel 4x100. Passer fra golf, andre opler, endel toyota corolla, bmw osv.

 

Sentrallås kan styres fra alarm med fjernkontroll. Må montere drivere i dørene. Og du får kjøpt universale el.vindusheiser i div bilrekvisitasjapper.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg til senkesett til corsa a du! og få tak i et sett med godkjenningspapirer.

 

Er ikke sikker på hva slags felger som passer. Men passer ikke de du får tak i er det bare å bygge om bilen så de passer hehe!!

 

Jeg kjører 8X15 felg først med 205/55 dekk, men nå har jeg satt på 195/50. inpresset veit jeg ikke, står ikke på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har vært på høggern flere ganger, skaffa meg anlegg fra en gammel russebil og litt sånn forskjellig. Fant meg ny frontrute og, 300 spenn. Hehe bytta sjøl og greier. Men nyeste skudd på stammen er at ei venninne klarte å kræsje den for meg. Er ikke så veldig skada da, men begge frontlyktene er knuste, panseret bøyd, og litt sånn småtteri. Skal ha alle delene på knoksen borti her, så vidt jeg veit. Stikke bort en tur på manda`n. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som det blir litt mekking fremover, så da tenkte jeg å gjøre et par andre ting i tillegg, når jeg først var i gang. Kunne feks tenkt meg litt mer effekt fra motoren, men har ikke all verdens budsjett. Skal heller ikke ha noen ræserbil, men en 5-10 hest ekstra hadde vært moro. Hvordan kan jeg få det på billigst mulig vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

 

 

hvordan går det med corsan?


Var rett utafor Bergen for noen måneder siden og kjøpte en "ny". Tanken var jo å få meg en delebil til en ok penge, men greia var jo at den nye var i mye bedre stand enn den gamle jeg har. Så nå kjører jeg den nye i stedet for, den gamle bare står her. Har ikke gjort noe mer med noen av de, er drita lei av å skru i et motorrom som er på størrelse på lomma mi. Men jeg liker jo Corsa så godt, fine bilen... frown.gif

Har ikke noe utstyr å hjelpe meg med heller, ser dere. Har jo smøregrav hjemme i trøndelag, og tenkte å mekke bil til sommeren, men er litt i tvil om jeg skal ta turen fra Stavanger og nordover med en stakkars Corsa. Hva hvis den ryker på halvveien? Hehe!


dataredning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok.. :P

 

Nå har en kompis av meg kjøpt seg Lexus. Littegrann sprekere enn Corsaen min, kan du si, og det kan vi jo ikke ha noe av heheh! Ble litt gira på å trimme snOpelen, jess.. Men hva må jeg gjøre? Er jo en relativt gammel bil, men den har ganske lite rust og sånt. Kan bli ganske så fin om jeg får på no lakk og sånt, men det jeg er gira på først er som sagt litt sprekere motor.

 

Er jo student, så har ikke så himla masse penger, selv om det går an å prioritere. Hva kan jeg gjøre for å få la oss si 150 hest? Calibra-motor med turbo er jo den "vanlige", men er det alternativer? Er det forresten en himla jobb å få i en sånn motor, motorrommet på Corsaen er jo ikke akkurat overdimmensjonert..

 

Sist, men ikke minst: jeg så en på nettet som hadde satt turbo på sin 1-liters Corsa-motor! Litt spesi med så liten motor med turbo på, så er det egentlig verdt det? Hvor mye kan man tjene på å sette turbo på en så liten motor?

 

Takk for alle svar! Kjempegreier om noen tar seg tid til å svare. Om jeg får litt hjelp her, lover jeg å ta masse bilder når jeg begynner å mekke.... ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår