miXer Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hei Jeg skal hente meg en Audi A3 1.8T til uka. Forrige eier har chippet bilen på norsk bildelsenter, og ba dem i tilleg å montere en dump ventil. Et åpent luftfilter er også montert. Spørsmål 1: Liker disse bilene åpent luftfilter? Noe i veien for å ha det der? Spørsmål 2: Liker disse bilene dump ventil? Har hørt at det er noen dump ventiler som fungerer på bilen, mens andre kan fjerne effekt. Stemmer dette? Noen som vet hvilke dump ventiler som passer på denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 1. Åpent luftfilter i seg selv er ikke noe problem (men heller ikke noe poeng med så moderat effektuttak). Det som derimot er et problem er eventuelle luftfilter med mye olje i, for de vil på sikt ta livet av luftmassemåleren. 2. Det bør være en resirkulerende ventil, ikke en ventil som slipper luft ut fra systemet. (Dette fordi denne lufta allerede har passert luftmassemåleren, og det dermed vil bli levert tilsvarende med bensin - noe som jo gir feil blanding om lufta forsvinner) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 jepp. kan få fusking og stopp med dumpventil på denne, for mye bensin i forhold til luft:) jeg har kn filter som var ferdig oljet når jeg fikk det, ikke for mye olje og når det har gått en stund gjør det jo ikke noe så lenge man ikke har på mere olje.:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Så filteret kan jeg ha, men jeg bør investere i en resirkulerende dump ventil hvis jeg skal ha dump ventil på denne?!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Så filteret kan jeg ha, men jeg bør investere i en resirkulerende dump ventil hvis jeg skal ha dump ventil på denne?!! jeg ville gjort det, får jo lyden uansett. Jeg har resirkventil, men min poffer:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Heisann. Jeg har kikket på toll kalkulator for statusendring for kjøretøy og får oppgitt at det koster 0,00 kroner for å endre status fra 150HK til 205HK. Kan dette stemme? For dere som lurer kan dere jo prøve selv. Opplysningene dere trenger: Side: http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO Type kjøretøy / avgiftsgrupp: Personbil Beregningsmåte: Bensin Vekt: 1220 Gammel Motoreffekt: 150HK Slagvolum: 1800 Ny Motoreffekt: 205 Dato for førstegangsregistrering: 01.01.1997 Er det noe mer jeg må gjøre for å få bilen registret med 205HK i vognkort? Må jeg bytte noen deler? Er det noe annet enn bytting av deler som da isåfall vil koste penger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Heisann. Jeg har kikket på toll kalkulator for statusendring for kjøretøy og får oppgitt at det koster 0,00 kroner for å endre status fra 150HK til 205HK. Kan dette stemme? For dere som lurer kan dere jo prøve selv. Opplysningene dere trenger: Side: http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO Type kjøretøy / avgiftsgrupp: Personbil Beregningsmåte: Bensin Vekt: 1220 Gammel Motoreffekt: 150HK Slagvolum: 1800 Ny Motoreffekt: 205 Dato for førstegangsregistrering: 01.01.1997 Er det noe mer jeg må gjøre for å få bilen registret med 205HK i vognkort? Må jeg bytte noen deler? Er det noe annet enn bytting av deler som da isåfall vil koste penger? Hvis bilen ikke er importert, og har vært i norge siden 97 så stemmer det at det er gratis effektøkningsavgift på denne. Det er litt frem og tilbake hva de forskjellige biltilsyn krever, så det enkleste er å tusle nedom din lokale veistasjon, og spørre hva som kreves. Er ikke utenkelig at de vil kreve bremser fra S3 feks. Vil vel være S3 som er naturlig å sammenligne med hvertfall, mtp effekt. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallobalo Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Kan dumpventilen ha negative bivirkninger? har hørt at det ikke er så lurt. Selv om den reduserer turtallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.