matros72 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Er d noen som kan si eksakt hvordan tenningen skal stilles på 2,3e motoren?D er vist mye usikkerhet ute å går når d gjelder d.Den skal tydeligvis ha 15 grader fortenning på tomgang,men...Va er d med d at lysene skal være av?sette sikring i bensin rele?m.m.På min bil ble den justert på tomgang,men med parklys på(går ikke ann å slå av lysene med bryteren da d er automatisk kjørelys på den)å ikke ble det satt inn sikring i bensinrele heller.Har egentlig dette betydning Da?? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Kommer litt an på hvilken motor du har. På NF- og NG-motoren skal det settes inn sikring i bensinpumperlèet før justering, mens AAR-motoren ikke har noe slikt relè med plass til sikring. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Kommer litt an på hvilken motor du har. På NF- og NG-motoren skal det settes inn sikring i bensinpumperlèet før justering, mens AAR-motoren ikke har noe slikt relè med plass til sikring. Nei det aner ikke jeg vilken bokstav kode det er på motoren nei,hvor finner jeg den?Det er snakk om en 92 mod Audi 100 2,3e quatro.Det som er merkeli er at jeg var på et lokalt verkste å skulle få justert tenninga å før de justerte så hadde den 5 grader fortenning å de justerte den til 15 grader.bilen virker ikke fult så kvikk lengre etter justering merkelig nok? De brukte vanlig tenningslampe,men satte verken i noen sikring eller slo av noen lys når den gikk på tomgang.Bilen går helt rent å pent både på tomgang og gasspådrag,så jeg fatter ikke dette?Det er vel sånn at jo mere fortenning,jo mere yter motoren..eller? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 glemte å si det er en 10 ventiler Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Motorkoden står på blokka rett under tennplugg nr 3 sånn ca. Er sikkert AAR-motor du har seiden det er en 92-modell. På din skal du ha 15 graders fortenning på varm motor, alt som trekker strøm skal være av. Du har nok ikke slikt relè med plass til sikring. Ja, jo mer fortenning jo mer effekt, men alt innenfor rimelighetens grenser. Optimal tenning er rett før du får tenningsbank! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 glemte å si det er en 10 ventiler Skjønte det, men hvorfor justerte du tenningen i første omgang? Mente du den var feil? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Skjønte det, men hvorfor justerte du tenningen i første omgang? Mente du den var feil? Hvar fordi jeg hadde vanvettig tenningsbank og justerte selv på fordeleren for å få den vekk.D viste seg jo å være reg reima som var 3 tenner feil,så da jeg fikk huket den rett igjen så var d vel en fordel å få tenningen på rett plass igjen.Men virket jo som den var mere rett før de justerte.Men nå virket ikke han som gjorde dette helt sikker i sin sak,så gudene må vite om den er rett i d hele tatt,virker ikke sånn på bilen ivertfall.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.