Gå til innhold

2 spørsmål ang kutting og slikt!

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

hei, 240'en min fk motor med noe over 1 kilo ladetrykk, a kam å ecomax chip har jeg hvert plaget med.. før kuttet dn når jeg fikk mye turtall å slikt..

 

men i går banket jeg inn pluggene, slikt at åpningen er 0.6 mm..

 

jeg rotet også litt med walbro pumpa i tanken, jore egentli ikke no spesielt.. det ente med at det var slikt det var før jeg begynte.. sku bygge om for å få filteret på en annen måte..

har fjærnet orginal pumpe under bilen...

 

men etter i går så har bilen begynt å "kutte" mer, hoste å harke.. å sånenr ting.. går greit når dn er kald.. men med en gang dn blir varm så blir det ILLE.. nesten ikke kjørende..

 

noen vært borti slikt? minner om tenninga som fjusker.. ser også at kabelen til tennplugg en kanskje har blitt for varm å at det gjør at dn fusker..

hvordan blir disse bilene når disse kablene begynner å blir dårli? noen ide'er?

 

mitt andre spørsmål er: noen hær som har walbro pumpa.. kopler dere dere bare rett på strømmen fra org. forpumpen i tanke.. eller får dn for lite strøm da??

 

TRENGER SVAR FORT:)

 

takker veldig mye for alle tips..

vil a bilen skikkeli i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg på denne tråden siden jeg og er plaget med kutting..har en 230et som har begynt å kutte når jeg gir full gass og lader max..trykket er bare på litt over 0,8..har viking chip. Burde vel ikke kutte på så lavt trykk når jeg har chip? Var ikke sånn med en gang jeg satte i chippen..har komt nå det siste..kan det vær luftfiltere som har begynt å tette seg? Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en motor kutter helt brått kan det vel ikke være bensintilførselen?

Burde vel merke tenningsbank før evt kutt?

 

Hadde samme problem jeg også på min ft motor,mange som mente bensintrykket var problemet men det var greit.

 

På min måtte jeg bytte hjerne for å få den grei.

 

Ladda 1,5 bar vel og merke.

 

Jag fant ut at på min måtte det være elektronikken som slo ut,for den kuta veldig brått.

er vel normalt å merke tenningsbank når den begynner å bli mager.

Er jo stor forskjell på tenningsbank og brutal kutt ogaså.

 

i mitt tilfelle hadde jeg rett,bytta hjerne så var bilen grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, 240'en min fk motor med noe over 1 kilo ladetrykk, a kam å ecomax chip har jeg hvert plaget med.. før kuttet dn når jeg fikk mye turtall å slikt..

 

men i går banket jeg inn pluggene, slikt at åpningen er 0.6 mm..

 

jeg rotet også litt med walbro pumpa i tanken, jore egentli ikke no spesielt.. det ente med at det var slikt det var før jeg begynte.. sku bygge om for å få filteret på en annen måte..

har fjærnet orginal pumpe under bilen...

 

men etter i går så har bilen begynt å "kutte" mer, hoste å harke.. å sånenr ting.. går greit når dn er kald.. men med en gang dn blir varm så blir det ILLE.. nesten ikke kjørende..

 

noen vært borti slikt? minner om tenninga som fjusker.. ser også at kabelen til tennplugg en kanskje har blitt for varm å at det gjør at dn fusker..

hvordan blir disse bilene når disse kablene begynner å blir dårli? noen ide'er?

 

mitt andre spørsmål er: noen hær som har walbro pumpa.. kopler dere dere bare rett på strømmen fra org. forpumpen i tanke.. eller får dn for lite strøm da??

 

TRENGER SVAR FORT:)

 

takker veldig mye for alle tips..

vil a bilen skikkeli i orden:)

 

Hvis motoren er helt ok når den er kald og begynner og tulle når den blir varm høres det jo ut som det er en eller annen sensor som ikke er helt i form....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen ting med bensin tilførselen å gjøre.. når dn kutter på 0.2 når dn har blitt varm..

 

går av å til bare på 3 sylindre.. kjenner på pluggledninga på sylinder nr 1 at dn er litt rar"" veldig varmt på begge sider hær..

plugger er nettopp skiftet..

 

maxis.. byttet du tenningshjerne eller bensin..

 

min bil kuttet før på 1.8 i trykk, da tipper jeg d kanskje var hjernen på bensin som gjor d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår