totte88 Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 hei, 240'en min fk motor med noe over 1 kilo ladetrykk, a kam å ecomax chip har jeg hvert plaget med.. før kuttet dn når jeg fikk mye turtall å slikt.. men i går banket jeg inn pluggene, slikt at åpningen er 0.6 mm.. jeg rotet også litt med walbro pumpa i tanken, jore egentli ikke no spesielt.. det ente med at det var slikt det var før jeg begynte.. sku bygge om for å få filteret på en annen måte.. har fjærnet orginal pumpe under bilen... men etter i går så har bilen begynt å "kutte" mer, hoste å harke.. å sånenr ting.. går greit når dn er kald.. men med en gang dn blir varm så blir det ILLE.. nesten ikke kjørende.. noen vært borti slikt? minner om tenninga som fjusker.. ser også at kabelen til tennplugg en kanskje har blitt for varm å at det gjør at dn fusker.. hvordan blir disse bilene når disse kablene begynner å blir dårli? noen ide'er? mitt andre spørsmål er: noen hær som har walbro pumpa.. kopler dere dere bare rett på strømmen fra org. forpumpen i tanke.. eller får dn for lite strøm da?? TRENGER SVAR FORT:) takker veldig mye for alle tips.. vil a bilen skikkeli i orden:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 har du noen feilkoder da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hiver meg på denne tråden siden jeg og er plaget med kutting..har en 230et som har begynt å kutte når jeg gir full gass og lader max..trykket er bare på litt over 0,8..har viking chip. Burde vel ikke kutte på så lavt trykk når jeg har chip? Var ikke sånn med en gang jeg satte i chippen..har komt nå det siste..kan det vær luftfiltere som har begynt å tette seg? Noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Bytt plugger! Jeg har V70R plugger til salgs, de funker veldig bra på volvos turbomotorer. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Om den kutter brått og brutalt tror jeg ikke det har noe med verken plugger eller tenningsannlegget skjennerelt! Tipper den får rett og slett for lite bensin! Dysene eller pumpekapasiteten er for dårlig! Sjekk dette med bredbåndslamda! Så har du svare med en gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Når en motor kutter helt brått kan det vel ikke være bensintilførselen? Burde vel merke tenningsbank før evt kutt? Hadde samme problem jeg også på min ft motor,mange som mente bensintrykket var problemet men det var greit. På min måtte jeg bytte hjerne for å få den grei. Ladda 1,5 bar vel og merke. Jag fant ut at på min måtte det være elektronikken som slo ut,for den kuta veldig brått. er vel normalt å merke tenningsbank når den begynner å bli mager. Er jo stor forskjell på tenningsbank og brutal kutt ogaså. i mitt tilfelle hadde jeg rett,bytta hjerne så var bilen grei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hei, 240'en min fk motor med noe over 1 kilo ladetrykk, a kam å ecomax chip har jeg hvert plaget med.. før kuttet dn når jeg fikk mye turtall å slikt.. men i går banket jeg inn pluggene, slikt at åpningen er 0.6 mm.. jeg rotet også litt med walbro pumpa i tanken, jore egentli ikke no spesielt.. det ente med at det var slikt det var før jeg begynte.. sku bygge om for å få filteret på en annen måte.. har fjærnet orginal pumpe under bilen... men etter i går så har bilen begynt å "kutte" mer, hoste å harke.. å sånenr ting.. går greit når dn er kald.. men med en gang dn blir varm så blir det ILLE.. nesten ikke kjørende.. noen vært borti slikt? minner om tenninga som fjusker.. ser også at kabelen til tennplugg en kanskje har blitt for varm å at det gjør at dn fusker.. hvordan blir disse bilene når disse kablene begynner å blir dårli? noen ide'er? mitt andre spørsmål er: noen hær som har walbro pumpa.. kopler dere dere bare rett på strømmen fra org. forpumpen i tanke.. eller får dn for lite strøm da?? TRENGER SVAR FORT:) takker veldig mye for alle tips.. vil a bilen skikkeli i orden:) Hvis motoren er helt ok når den er kald og begynner og tulle når den blir varm høres det jo ut som det er en eller annen sensor som ikke er helt i form.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Når en motor kutter helt brått kan det vel ikke være bensintilførselen?Burde vel merke tenningsbank før evt kutt? Neida... Trenger ikke høre noe tenningsbank selv om motorn går for magert! Om det er et kapasitets problem vil den leene ut ganske raskt. Og da kan slik kutting oppstå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 har ingen ting med bensin tilførselen å gjøre.. når dn kutter på 0.2 når dn har blitt varm.. går av å til bare på 3 sylindre.. kjenner på pluggledninga på sylinder nr 1 at dn er litt rar"" veldig varmt på begge sider hær.. plugger er nettopp skiftet.. maxis.. byttet du tenningshjerne eller bensin.. min bil kuttet før på 1.8 i trykk, da tipper jeg d kanskje var hjernen på bensin som gjor d! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 min kutter ikke brått hele tidene.. går som sagt av å til på 3 sylindre.. å skyter av å til å slikt! har ingen feilkoder helelr så!:S Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg