Gå til innhold

Orion 2500D vs. Hifonics XXV-THOR

Ranger emnet


CV-Gunnar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte litt på å handle ny forsterker men lurer på om dette kjøpet er noe vits.

Nå bruker jeg en modifisert Orion 2500D som skal yte 2960rms ved 1 ohm (etter det Jafri på forumet her har sagt) til å drive en CV! Stroker PRO 15. I åssen volt vet jeg heller ikke:P

 

Vil jeg tjene noe på å kjøpe XXV-THOR? Den skal yte 3000rms ved 1 ohm og har 300A sikring (jeg vet ikke å mye Orionen har men kansje noen andre vet det her?)

 

Link til THOR: http://www.sonicelectronix.com/item_9360_Hifonics+XXV-THOR.html

 

Håper på behjelpelige svar:)

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik Orion forsterker, kjøpt av Jafri. Hvis du bruker ohms lov, så finner du ut at 2960W/14,4V=205,5A. Men da er ikke virkningsgraden tatt med, viss vi sier virkningsgrad på 75%, når forsterkeren yter 2960W, 2960W/0,75=3946W 3946/14,4= 274A. Så forskjellen på forsterkerene er veldig liten.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo fortelle litt om Strokern da :). HVordan er det den funker?

 

Jo den spiller veldig rått:D har klart 140,6 dB ved 47hz men dette er jo i en Honda accord sedan så er jo langt ifra opptimal bil.

Og skulle hatt noen større strømkabler mellom batteri og monoblokk + portene til strokern er litt feil. Men alt i alt så er jeg veldig fornøyd:) Spiller dypt og brutalt!

 

Mulig jeg selger Orionen og kjøper Hifonics XXV-THOR eller Hifonics XX-Goliath på 5000rms^^ For føler at Strokern har mye mere å gå på enn det Orionen klarer;)

CV! Stroker PRO 15

Rockford Fosgate T40001BD

Kinetik HC2400

Club 140dB+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.. Den bare koblet ut når jeg spilte, hadde ikke mye volum på eller. Kommer bare tikke lyder ut fra subben nå, aner ikke hva som er galt. Har sett inni, og det er ingenting som er svidd, så jeg har ikke gjort noe med den, må sende den inn.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.. Den bare koblet ut når jeg spilte, hadde ikke mye volum på eller. Kommer bare tikke lyder ut fra subben nå, aner ikke hva som er galt. Har sett inni, og det er ingenting som er svidd, så jeg har ikke gjort noe med den, må sende den inn.

 

Skal du sende den inn før du selger den eller?

Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha gjort det, får vel mest igjen for den da. men hvis noen vil kjøpe den, og reparere den selv, så selger jeg den hvis prisen er grei. siden jeg ikke aner hva som kan være galt, kan det jo bare være en filleting, eller noe mere alvorlig.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår