Norway87 Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 lurer på hva dette er, har forstått at det er noe for å måle bla annet lade trykk eller tar jeg feil, inntrisant å vite hvordan litt av k- jet greia fungerer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 ingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 K-jet har vel ikke MAP.. Er ikke så veldig stø på dette selv men jeg prøver allikevel:P MAP= manifold absolute pressure Den står i innsuget og måler trykk/vakuum. Verdien du får er i Kpa 100 kpa = 1 bar En MAP sensor måler vel absolutt trykk. DVS at du må ta turbotrykket pluss grunntrykket. På havoverflata er grunntrykket 100 kpa Der jeg bor er grunntrykket 94 kpa (ca 650 moh) DVS at du må ha en MAP sensor på 250 KPA (2.5 bars sensor) for å lade 1.5 bar Forsto du det? skyt meg hvis jeg tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Stemmer helt fint det ja. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 men på en 2,2 10v turbo er det k jet den har map sensor? er det den som gjør at en ikke får justert trykket på turbo uten videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 men på en 2,2 10v turbo er det k jet den har map sensor? er det den som gjør at en ikke får justert trykket på turbo uten videre? k-jet er MEKANISK innsprut...Men tror ikke det er noe mapsensor i den forstand i de, men likevel en sensor som sitter i hjernen som føler trykket. Er ikke helt sikkert, men må vel være noe sånt i og med at man lodder inn en motstand for at hjernen skal tro at den har mindre trykk... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 men på en 2,2 10v turbo er det k jet den har map sensor? er det den som gjør at en ikke får justert trykket på turbo uten videre? Wastegaten(fjær og trykktilkobling) styrer trykket. Hjernen har en MAP sensor som ved et visst ladetrykk i manifolden kutter bensintilførselen som sikkerhetstiltak. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg