ealoken Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 port toppen din på eksos siden, 40 mm ventiler og en kam med mer løft. så skal du se at tallene er litt bedre ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Totalt omvendt effekt-kurve av det jeg fikk hvertfal :D hos meg gikk nm rett til værs rett rundt 3000rpm (maks ladetrykk), før den gikk nedover og ble tatt igjen av effektenrundt 4000rpm. 220hk og 387nm @ 1Bar,A-kam, bare en eco-max chip, 16t, og no hjemmespikka 2,5" eksos m/kat og kon-filter. Ser ut som du må fikse deg en snurre med kjappere spool-up, for det der ser ut som kunne tatt helt av med mer trøkk tidligere... kanskje du hadde tatt moment-talla mine ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Sitter å spekkulerer på å kjøpe garrett Gt30 av no slag :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Tror ikke det er turboen som er problemet når det gjelder spoolup, men wastegateaktuator. Som jeg skrev lenger oppe skener disse turboene ofte på ladetrykk, da wg-hull ofte er for lite i forhold til turbo og effekt. Kombiner dette med en wg-aktuator som er for slapp (fjær til 0.5bar elns) får du gjerne dette fenomenet. Prøv å hekte på en hjelpefjær for å holde wg-klaffen stengt. Da vil du beholde vandringen på klaffen og få høyere ladetrykk tidligere. Jeg spør igjen: Stiger ladetrykket oppover og oppover hele tiden? Du burde nemlig ha 1.4 bar allerede rundt 3500 med det oppsettet der, kan ikke forstå noe annet. Jeg har nemlig 1.3bar med en t3 trim 60 med eksos a/r.63 på min b23et m/portet 405, a-kam og electromotive allerede på 3000rpm Og på b21et'en min med portet 531 med 38/44 ventiler, K-kam (litt avansert) og Turbonetics e46 (T3 a/r.63 steg2 eksos, T4 innsug av et slag, skal holde til 420hk) har jeg 1.6bar på 3300 om jeg flater fjøla på 2500rpm. Ellers kommer fullt ladd rundt 3700. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Tror ikke det er turboen som er problemet når det gjelder spoolup, men wastegateaktuator. Som jeg skrev lenger oppe skener disse turboene ofte på ladetrykk, da wg-hull ofte er for lite i forhold til turbo og effekt. Kombiner dette med en wg-aktuator som er for slapp (fjær til 0.5bar elns) får du gjerne dette fenomenet. Prøv å hekte på en hjelpefjær for å holde wg-klaffen stengt. Da vil du beholde vandringen på klaffen og få høyere ladetrykk tidligere. Jeg spør igjen: Stiger ladetrykket oppover og oppover hele tiden? nei.lader kansje 0,7-0,8 på rundt 3-3500 så kryper det _sakte_ oppåver mot 1.3 -1.4 når jeg har pastert 4500-5000rmp blir det liksom ketcup effekt :s han som benket bilen sa han hadde vert borti samme problemet på en annen volvo med kina turbo..da byttet dem turboen og alt ble mye bedre.. Men skader ikke å prve å sette på ekstra fjer på wg :) Takk for tipset Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Det der høres ganske typisk ut for det fenomenet jeg nevner. Jeg hadde derimot problemer med at motoren ble for effektiv i forhold til wg-hullet på turboen, slik at jeg fikk 1.8bar ladetrykk med åpen klaffe. (!!!!!) En fin måte å teste dette på er jo å hekte av stanga fra klaffen og dra på for å se hvor mye ladetrykk du får og når. Da finner du jo fort ut hva som er feil! Portet opp hullet en god del og problemet løst. Det samme har jeg forøvrig gjort med den turboen som står på nå også. Pass bare på at du ikke har høy fortenning på 3500rpm og 1.4bar nå da. Det kan ende med et sabla PANG :) Men tror nok det skal flytte seg greit plutselig! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 så det på lørdag tror jeg. kjørte for det meste vi så lite kjiking. hvem mapper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 så det på lørdag tror jeg. kjørte for det meste vi så lite kjiking. hvem mapper? Lørdag var det bare tull ja... :S Japan tuning. han som var på mo den helgen:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Startet sann smått me nytt motor prosjekt i dag :) Så får vi se hva denne blir god for :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Støtter den, men ville kanskje gått for en litt mindre snurre om du ikke faktisk skal ha 700hk... ellers ser det jo supert ut! Hva må du ut med for noe slikt på andre sia av genser'n da? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Støtter den, men ville kanskje gått for en litt mindre snurre om du ikke faktisk skal ha 700hk... ellers ser det jo supert ut! Hva må du ut med for noe slikt på andre sia av genser'n da? ja snurren er jo urbukeli på enn 2.3liter blokk. Svenskene er alt for gla i å åverdriiiiiive turboen.. blir nokk enn Garret gt 35 elns :) nja blir litt penger dær :) Skal røpe det når salget er i box:) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Eter MYE att og framm!!! Ble svensk bygd 16v på meg Følgene matriell er brukt: B23 Pianotråder i blokka Betong fylt (epoxy) Over dim til 97mm Nye lager i hele bunndeln Med Venolia smidde stempel Med extreme engineering smidde H-profilråder Marin veiv med 86mm slag Som da blir 97x86x3.14(PI) = 2.5923ccm Balansert bunndel med prospark triggerhjul på veiv axel Ny høgkapasitet olje pumpe Nytt ståldrev til oljepump aksel Ny vannpumpe Ny reim strammer/reimhjul og reim Åver dette skal det brukes b234 16v topp Freser av 0.6mm pga kompforhållene Porting av inn/ut kanaler samt nye ventil styringer med nye ventiler :) Kam valget er ikke tatt enda ? tips ønskes. shs performance har kam oppsett jeg vurderer. da di driver med 16v bygg selv. Innsuget blir egen produsert av alu. Grenrøret er splitt puls med 50mm Wg samt Turboen blir Garret. Er i diskusjon med "turbokongen" hva vi skal bruke her. planer om arbeids trykk mellom 1.5 - 2.5bar. Bak dette kommer det: Sachs 763 med sinterlamell 4 punkts sinter lamell Getrag 265 1031 med true track lamell siden:) Bilder kommer snart :) Noen som tipper på effekt tall ? :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 bildene er fra sverige, Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 effekt kan jo bli alt fra 500-700. hvilken kompresjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 fåreløbi 6:8 1 derfor planing av topp. tenker meg 7:1 1 Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.