Gå til innhold

senk/felg/dekk spm

Ranger emnet


sunplaze

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går bra med 19" felg med 235/35 dekk og 60/40 senk på en a4 95mod?eller må man ha justerbart?er det mulig å godkjenne justerbart?Hvor bred må felgen være?har hørt at det er mulig å strekke gummi`n ...?fordeler/ulemper..?dette er noe jeg er helt blank på...noen som har gjort dette før?bilder hadde vært fint :D

xx Audi A4 B5 1.6

xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt

xx Mazda 323 død

xx Opel Ascona 1.3 død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du iallefall må bretta inn kanten på hjulbuene foran med den dekk dimensjonen der. Jeg har 225/40-18 og har senket noen cm nå og det tar borti kanten hele tia.

 

Senkefjærer og senkesett er greit å få inn i vognkortet, men ettersom du har større felger kan det bli et problem å. Men det er ikke noe problem å få godkjent et justerbart senkesett heller. Så lenge du har litt klaring mellom dekk og hjulbue og settet er TÜV godkjent :)

 

Som fastolsen sa så er det større sjanse for kantkjørte felger hvis du har smalere gummi enn felg, men det ser jo stilig ut og du kan kanskje slippe litt subbing ved å gjøre det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går bra med 19" felg med 235/35 dekk og 60/40 senk på en a4 95mod?eller må man ha justerbart?er det mulig å godkjenne justerbart?Hvor bred må felgen være?har hørt at det er mulig å strekke gummi`n ...?fordeler/ulemper..?dette er noe jeg er helt blank på...noen som har gjort dette før?bilder hadde vært fint :D

 

se på denne posten:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/171482-19%22-p%E5-b5.html

Den er senket 40/40 med 235x35x19"

 

Den subber ikke

 

Jeg har stort sett hatt 8/8,5 i bredde. akkurat perfekt på 225x40x18 dekk.

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Må dere slutte å grine gutter! Hvem kantkjører? Hvis du har fare for å kantkjøre -kjøper du ikke 19".

 

Men noe sant i det dere sier, med 60 senk forran på org. dempere og 235 i bredde på dekka, kan det lett skjæres å dekket av hjulbue kanten. Men kanskje ikke om du har 8" felg og 40 i innpress. Har du mer info om felg? 225 er ideelt om du har 8x19" eller 8,5x19".

 

Justerbart er absolutt å anbefale, men det er også vals. Kjøp deg 8,5x19" med ET35 ca, så går det fett som fjell det. Da med 225/35/19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye rått der ute, bare si hvor mye penger du vil bruke, hvor store, kant eller ikke. sølv? polert kant? svarte? you name it.. Så skal vi nok klare å leite noe frem.

 

Hadde håpet å få på 19" med 235/35 dekk..(hvor bred må felg være?)tænker på sorte felger med polert kant..med kant..pris er ikke så farlig, siden jeg har hele vinter på å spare hvis jeg ikke får råd i sommer..

xx Audi A4 B5 1.6

xx Golf 3 2.0 GTI 8v solgt

xx Mazda 323 død

xx Opel Ascona 1.3 død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår