high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Store bremser er vel kun for bedre kjøling, og mer kontant bremseeffekt vil jeg tro. har man stor og tung bil med litt motor i, så er det litt greit at bremsene står i forhold til bilen. Skal man bremse ned fra 180km/t(på f.eks autobahn i varmt vær, så er det greit å vite at bremsene har såppas stor kjøleflate at de ikke slutter å virke etter en stund. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 ja er en fordel med gode bremser :P Nye bilen min er det vertfall ABS på også :) litt bedre enn det jeg hadde vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det er kanskje lettere å dosere riktig med store bremser. Siden alle biltestere skryter av bremsene og hvor bra de virker når en kia ceed bremser like bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hehe, jah. Personlig liker jeg ikke abs når det er tøør veg Har en tendens til å koble seg inn litt for tidlig etter min mening. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 ABS på snø er ihvertfall bare tull. Bremser vesentlig bedre uten. Kjekt med audi som har abs-skru-av knapp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det har ikke volvo for å si det sånn. Men, den er sikkert der av en grunn. Litt greit med både abs og sånn tractoincontroll når det blir jævlig glatt og det er dame som kjører i allefall. hadde det ikke vært for den så hadde V70`n vært delebil mange ganger tror jeg. På forhjulstrekk må det gjærne være sånn stabilitetsprogram på, for jeg suger stort på forhjulstrekk. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Mr Deej: En annen funksjon med abs på snø er å gjøre det mulig å svinge. Er ikke enkelt å endre retning med låste hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Takk for opplysningen. Da lærte jeg noe nytt idag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg