Håkon_w Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 det er en 87mod med injektion som jager på tomgang. særlig når den ikke har fått driftstemperatur. Jeg lurte på å sjekke tomgangsregulatoren. hvor sitter den? ellers andre ting som pleier å gi disse symptomene? takknemlig for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 det er en 87mod med injektion som jager på tomgang. særlig når den ikke har fått driftstemperatur. Jeg lurte på å sjekke tomgangsregulatoren. hvor sitter den? ellers andre ting som pleier å gi disse symptomene? takknemlig for svar:) Regner med du har "Mono-point injection". altså en dyse som sitter i noe som ser ut som en forgasser... På disse er det et kjent problem at tomgangsregulatoren ryker ja. Den sitter skrudd fast på "forgasserern" med 3 skruer, og har en arm/stag som dytter på gass-spjeld armen. Er bare å kjøpe en ny gasser på hoggen, men pass på å telle antall ledninger inn på de forskjellige kontaktene, er litt variasjon ute å går. Jeg betalte 500kr for en brukt komplett "gasser"på hoggen, Møller skulle ha ca. 2000kr bare for tomgangsmotoren.... Sitter også på Audi-modeller med samme motorer så husk å leit etter disse også på hoggen :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon_w Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Jeg synes ikke den likner en forgasser, men dysene på systemet er veldig enkle å komme til. kan du sette ring rundt den delen du mente? Mvh Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Jeg synes ikke den likner en forgasser, men dysene på systemet er veldig enkle å komme til. kan du sette ring rundt den delen du mente?Mvh Håkon Sorry, har du K-Jet så gjelder ikke det jeg sa.... Innbilte meg at Mono-point'en kom rundt -87, men tok vel feil der :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Sorry, har du K-Jet så gjelder ikke det jeg sa....Innbilte meg at Mono-point'en kom rundt -87, men tok vel feil der :) kom std på golf 2 i norge i 89 pga de kravene ang utslipp som kom rundt den tiden :) innsprut motorer før denne tid var som regel K-jeg fra VW sin side :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 kom std på golf 2 i norge i 89 pga de kravene ang utslipp som kom rundt den tiden :) innsprut motorer før denne tid var som regel K-jeg fra VW sin side :) Takker for opplysningen. Man lærer så lenge man lever... :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon_w Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 kan legge til at jeg har funnet ut av det. Det var membranen i LMM som var litt treg. etter rengjøring og oppsmøring funket det bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.