Carpo Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hei! Har et problem med en B230FK. Motoren går fett og det kommer væske ut mellom eksosmanifolden og truboen. va kan dette være? Det som skjer når jeg gir på er at den nyker. Har byttet innsugspakning uten hell. Kan det være tempgiveren som sitter i toppen? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Kan være veldig mye rart, ta en diagnosetest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Kan være veldig mye rart, ta en diagnosetest. Som for eksempel ? Har ikke diagnoseuttakk på bilen.... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hei! Har et problem med en B230FK. Motoren går fett og det kommer væske ut mellom eksosmanifolden og truboen. va kan dette være? Det som skjer når jeg gir på er at den nyker. Har byttet innsugspakning uten hell. Kan det være tempgiveren som sitter i toppen? Lambdasonden kanskje?? Det kan forårsake mye hodebry. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Og evt bankesensor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Den væska du ser kommer sikkert av at du har en eksoslekasje, og det kommer kondens ut der når motoren er kald. Dette kan forårsake at lambdasonden blir lurt og registrerer at blandingen er mager. Dermed så feiter den opp. Men da skal lekasjen være ganske så stor. Høres mest ut som om temp sensoren til sprutet har gitt opp, noe som er svært normalt. Ettersom du ikke har diagnose uttak er det vel en 98modell (OBD II)? eller den er rett og slett ikke montert. Anbefaler å montere den, da det sparer deg masse prøving og feiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.