Norway87 Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 lurte på å skaffe ny rase bil til vinteren eventuelt lite prosjekt, Har en audi 100 c4 2,3 som bil nå lurte på å skaffe en gammel 100 eller 200 med quattro å turbo, å helst med det nye inntriøret lurer da på litt ting er det mye so m skal til for å få like mye hester uta av 100 turbo som orginalt i 200?og hvor mye hester kan jeg få ut av den ved ikke betale alt for my stille turbo eksos anlegg osv? er det noen spessielle feil med di gammle 100 200? mest for rase bil om vintere n med bøtte stoler osv;) kansje noen som har en stående`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 200 kom no med 20vt det gjor ikkje 100 turbo, bortsett frå det vart 200 og 100 levert med samme turbo motor, 165hk og 182hk Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 hva må til for å få ca 200 hest ut av 10vt da? greier man seg med å justere turbo trykket å luft filter osv? eksos kansje? noe spessiele svak heter på bilen eller vanlige problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 trur du må sette inn nåkre motstanda blir kalla chip, (men det er det ikkje) , i hjerna slik at du lurer dne til å føre på meir bensin, når du still opp trykke, slik ej he fårståt det, er det nåken som meiner anna so fe dei rette mej Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 ok feil på bilene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Altså, 10VT motorene til Audi har alle kommet med et KE-jetronic mekanisk motorstyringssystem. Dette gjør at man ikke får "chippet" bilene i noen grad utover det å endre tenningen, noen kan få økt ladetrykksgrense. Men, det finnes løsning på dette med et såkalt bleedkit. Man struper slangen som går til hjernen, slik at hjernen tror man kjører med mye mindre trykk og ikke kutter bensintilførselen. Har en 10V trimguide på hjemmesiden min som forklarer dette. Kort fortalt: 500kr på Biltema gir deg mer ladetrykk til 200~230hk på en OPTIMAL motor. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 ok:) hvordan er det med dump ventil på disse bilenen, vist jeg kveler den slangen som går til hjenen å monteter boost kontrol? vill dette da funke? Hva med sånn motstand som bdybdal nevener ovenfor? da får man mere bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 ok:) hvordan er det med dump ventil på disse bilenen, vist jeg kveler den slangen som går til hjenen å monteter boost kontrol? vill dette da funke? Hva med sånn motstand som bdybdal nevener ovenfor? da får man mere bensin? er sikkert ej so he misfårstått, er nåkk slik han forklarer det, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 ok, men ok hvordan er det med dump ventil på disse bilenen, vist jeg kveler den slangen som går til hjenen å monteter boost kontrol? vill dette da funke? hvordan vet jeg nå hjernen får riktig riktig trykk? Er det mulig å bytte motorstyring til feks megasquirt motorstyring, der kan du vell kontrolere bensin å maksladetrykk? (blir fort noen lapper da kansje) Har dere andre alternatvi til Audier med turbo å quattro som kansje er bedre? til samme pris klasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 passer 10v motoren fra 200 i 80 coupe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 har der stått femer i 80en so passer motoren rett over, må bygge om litt har der stått firer, nye motorfester, radiator , Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norway87 Skrevet August 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 ok:) men hvem av disse bilen har dere mest troa på? 80 coupe eller 100/200 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 ok:) men hvem av disse bilen har dere mest troa på? 80 coupe eller 100/200 Har ikke no trua på 80 coupe, men coupe har jeg trua på. Spørs jo hva du vil ha da? En coupe med 200hk går nok litt bedre enn en 200 med 200hk. Er jo to helt forskjellige biler.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 en 200 er no finere en en coupe Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 En Typ 85 coupe er jo penere enn 200 da :D Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.