Gå til innhold

s13 fra tyskland!


Erlandlunde

Anbefalte innlegg

Heisann,har planer om å kjøpe meg en s13 som er litt sliten så jeg kan bygge den opp i vinter.

 

Har sett noen på " http://www.mobile.de " der er det mange som "funker" til rundt 1000 euro, Så har jeg regna rundt på disse avgifts kalkulatorne å da kommer jeg fram til at ferdig registrert i norge med alle avgifter så kommer den på ca 32.000kr vis den koster rundt 1000 euro, har noen trua på det? eller er dette bare piss.. sparer jo en god del på å importere da:P?

 

Nå tenker jeg på en " sliten" bil med litt bulker osv.

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje ta med litt ''uforutsette'' utgifter i regskapet vil jeg tro. Men ifølge kalkulatoren hos tollvesenet kommer det på rundt 32-35 lapper for engangsavgift ja.

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store planer om å gjøre det samme selv, men jeg blir vel å bruke litt mer enn 1000Euro. Bare for å være sikker :P

 

 

 

hehe , tenkte mer en 1000 ja, men miniums pris ;)

 

Er det bare å hente bilen å betale moms da? får å få den hjem i garasjen? skal ikke ha skilter på den med det første så venter med andre avgifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til tyskland, kjøp bil, kjør til grensen, fortoll, kjør hjem, kjøp skilter, rån. Det er vel det meste som må bli gjort.

 

(Satan! Sitter på jobben, så glemte at jeg er på erlends konto. -bottolf her)

Toyota Arctic Truck "35 00(Vinter)(Til Salgs)

Audi S3 03 (Bruksbil)

Honda Civic Turbo 97 (Extrem)

Sponsor: http://WWW.MCARDESIGN.NO

http://WWW.AT-PERFORMANCE.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn bil, avtal, ta fly ned eller evntuelle andre metoder, lurt å ta med kontanter så blir alt mye lettere, vær sikker på at alle papirer er i orden ellers kan du få problemer med registrering her hjemme, ellers er det vel bare å kjøre hjem hvor du får en 3 dagers frist på å betale momsen på bilen (25% av bilens verdi) og da er alt i orden. Toll og alt det andre trenger du ikke tenke på før du skal ha skilter....

Mitsubishi Eclipse GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår