hipolehip Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Eg har hørt B230 blokka er sterkare en B234 blokka. Ville prøvd med en nyare B230FT med underspyling som utgangspunkt. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Eg har hørt B230 blokka er sterkare en B234 blokka. Ville prøvd med en nyare B230FT med underspyling som utgangspunkt. Det tror ikke jeg er tilfellet. Flere i Sverige som hevder det motsatte. Det som taler til fordel for ei 8V blokk er at den har underspyling på stemplene, ingen balanseaksler, og at den passer rett i Volvo 240. B234 blokka på sin side har en kraftigere oljepumpe pga. hydrauliske løftere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Det tror ikke jeg er tilfellet. Flere i Sverige som hevder det motsatte. Det som taler til fordel for ei 8V blokk er at den har underspyling på stemplene, ingen balanseaksler, og at den passer rett i Volvo 240. B234 blokka på sin side har en kraftigere oljepumpe pga. hydrauliske løftere. hvem 8v blokk bør jg bruke da, på hensyn av følere,topp,stempler osv? går det ann og bruke oljepumpa fra b234 i b230? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 hvem 8v blokk bør jg bruke da, på hensyn av følere,topp,stempler osv? går det ann og bruke oljepumpa fra b234 i b230? Alle 2,3L 8V blokker går å bruke. Best er vel den ifra 93-94 med olje underspyling av stemplene, og en kraftigere oljepumpe.. Nei det går ikke å bruke B234 oljepumpe i B230, de er ikke i nærheten lik engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg